Skip to main content

 

Twój Brand hero przyciągnie do Twojego portfela o wiele więcej pieniędzy niż zwykła reklama. Co jednak jest konieczne to poświecenie mu wystarczającej ilości czasu, aby mógł opowiedzieć historię Twoją lub prowadzonej firmy.

 

Brand hero

Jeżeli jeszcze nie wiesz, dlaczego niektóre firmy oprócz swojego logo dodatkowo decydują się na promowanie stworzonej na rzecz kampanii postaci (Brand Hero), to koniecznie powinieneś przeczytać to do końca.

Choć może podświadomie zdajesz sobie sprawę z kilku oczywistych faktów, to pozwól, że rozwiniemy 3 najważniejsze powody, dla których istnienie postaci jest ciekawą alternatywą dla zwykłych ofert sprzedażowych:

1. Twój Brand Hero jest znacznie lepiej kojarzony,
2. Jest w stanie skumulować więcej emocji,
3. Postać można przedstawiać w wielu wariantach.

Powołując się na pierwszy punkt, zauważ, że firmy, które zdecydowały się na wykreowanie Brand Hero, starały się od samego początku wybrać taką, którą każdy może spokojnie porównać z czymś, co jest mu znajome. Właśnie w taki oto sposób tworzy się pierwszy komunikat, który jest ściśle związany z tym co już znamy, a tym co dopiero będzie nam dostarczone poprzez bohatera.

To, czy rola Twojego Brand Hero ograniczy się tylko szczerzenia zębów, czy będzie naszym towarzyszem, tłumaczącym różnice w produktach ze sklepowych półek, zapewne będzie zależeć od specyfiki danego produktu lub usługi.

Znane czy abstrakcja?

ABrand hero batona Lion. Zawsze i od zawsze ten sam. co jeśli bohaterem jest forma zupełnie abstrakcyjna? Dobre pytanie. W takim momencie, w pierwszym kontakcie oceniamy jej zachowanie, ruch, to, co ma do powiedzenia oraz to, co reklamuje. Co ciekawe, na proces „polubienia” nowej postaci ma znaczny wpływ atrakcyjność oferty, którą reklamuje oraz marka, którą reprezentuje.

Zupełnie inaczej sprawy się mają w przypadku postaci dobrze kojarzonej przez społeczeństwo. Tutaj posłużę się bardzo znanym przykładem. W przypadku reklamy znanego batona Lion jego charakter wprost nawiązuje do naszych ukrytych zwierzęcych pragnień, które wychodzą na światło dzienne, kiedy jesteśmy głodni. Proszę zauważyć, że emitowana w telewizji reklama również swoim przekazem daje jasno do zrozumienia: sięgnij w przypadku nagłego głodu.

Kontynuując poprzedni wątek, a tym samym rozwijając drugi punkt traktujący o emocjach, warto zwrócić uwagę na fakt, że granie na emocjach jest podstawowym i najważniejszym czynnikiem dobrej oferty sprzedażowej. Postać nacechowana odpowiednimi wartościami przekazuje więcej informacji o tym, co reklamuje, niż niejednokrotnie kilka obszernych zdań. Nawet najciekawiej napisane teksty nie zostaną tak dalece pozytywnie odebrane, jak w sytuacji, kiedy robi to bohater obdarzony sympatią.

Pokaż, że żyje – wciągnij w historię

Trzeci punkt traktuje o możliwości przedstawiania postaci w różnych sytuacjach. Jak się okazuje, jest to bardzo pomocne narzędzie na drodze realizowania celów biznesowych. Dlaczego?

To proste. Zaprezentowanie Twojego Brand Hero w różnych sytuacjach nie wpływa negatywnie na postrzeganie jej przez odbiorcę. Istotne jednak jest to, że muszą zostać zachowane wytyczne dotyczące kolorystyki, logo firmowego oraz przekazu, który cała reklama ma za sobą nieść.

Tutaj przykładem mogą być 3 główne postacie występujące w serii reklam gum do żucia Orbit. Piosenka „Hello my friend..” i zabawni animowani trzej bohaterowie zyskali w krótkim czasie sympatię setek tysięcy ludzi na całym świecie. Na tym przykładzie można śmiało mówić o dużym rynkowym sukcesie, aż naprawdę warto oczekiwać na kontynuację ich zabawnych perypetii.

 

Postacie Brand Hero związane z różnymi zawodami.

 

To jak?

ZANTERESOWANY(A)??

Kliknij poniższy przycisk i zapoznaj się z ofertą cenową wybranej usługi.
Zapraszamy!

PRZEJDŹ DALEJ

Leave a Reply