brand hero
Ciekawostki

Brand hero – prawdziwy bohater w komunikacji reklamowej

Idea tworzenia postaci, której zadaniem jest bycie nośnikiem cech i wartości charakterystycznych dla danej marki nie jest czymś nowym. Geneza tak zwanego brand hero sięga końca XIX wieku. Producent opon Michelin ujawnił wtedy światu Bibendum — antropomorficzną stertę opon, które popularność z czasem przerosła promowany produkt. Obecnie strategia brand hero zyskuje coraz więcej zwolenników. Eksperci nie postrzegają jej już jako infantylnego sposobu promowania marki. W dobie globalizacji znacznie wzrosła trudność skutecznego wyróżnienia się na tle konkurencji. Brand hero może być właśnie tym czynnikiem, który przyciągnie uwagę klienta. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie w branżach, w których różnice cenowe pomiędzy produktami różnych firm są stosunkowo niewielkie.

Przykład Brand Hero ze strony www.smartcity.net.pl

O czym pamiętać podczas kreowania brand hero?

Jeżeli chodzi o tworzenie brand hero, coraz więcej firmy inspiruje się komiksowymi superbohaterami. Wynika to w dużej mierze z trendów panujących obecnie w popkulturze i popularności filmów w uniwersum DC i Marvel.

W ostatnich latach większość hitów kinowych to właśnie filmy o superbohaterach. Wskazuje to na wysoki poziom zainteresowania rozmaitymi postaciami z gier komputerowych i komiksów. Dlatego też użycie zamaskowanych postaci noszących peleryny do reklamowania naszych produktów stanowi w pewnym sensie odpowiedz na potrzeby obecnego konsumenta. Te jest już przyzwyczajony do fikcyjnych postaci i jeżeli zadbamy o wyważoną, ale jednocześnie lekką narrację, drastycznie wzrasta prawdopodobieństwo, że trafimy do niego z naszym przekazem reklamowym. Odróżnimy się tym samym od sztampowej formy tradycyjnych reklam, które coraz częściej są ignorowane przez konsumentów.

Dobrze wykreowana postać brand hero może posłużyć za efektywny nośnik informacji i cech, który można dopasować do rozmaitych produktów oferowanych przez naszą firmę. Tym samym nie będziemy musieli zaczynać od początku, planując kampanię reklamową nowego produktu.

Przeczytaj historię Zdzicha

Media społecznościowe, a bohaterzy marki

W dobie mediów społecznościowych przed specjalistami od marketingu stoi trudne zadanie. Muszą umieć skutecznie budować szerokie strategie wykorzystujące wiele różnych kanałów komunikacji. Konieczna jest zdolność tworzenia tematów nawiązujących do promowanych produktów oraz przedstawiania naszego brand hero w ciekawych sytuacjach. Oprócz tego tworzona przez nas treść musi być udostępniane przez liczne grono użytkowników mediów społecznościowych.

Agencja Taggs przeprowadziła badania, których celem było ocenienie treści wizualnych publikowanych przez firmy w różnych mediach społecznościowych. Wynika z nich, że obecność bohaterów marki skutecznie podnosi liczbę udostępnień i ogólnego zainteresowania przekazem. Tym samym kampania reklamowa wykorzystująca brand hero jest o wiele efektywniejsza niż taka, która opiera się wyłącznie na tradycyjnych formach reklamy. Doskonałym przykładem jest producent papieru toaletowego Charmin. Wykorzystując rodzinę misiów w roli bohaterów marki, liczba udostępnień wzrosła o 500%. Ten imponujący wynik stanowi najlepszy dowód skuteczności idei brand hero.

Przykład Brand Hero ze strony www.smartgmina.net