Adidas zmienia swój wizerunek. Będzie ono zaprezentowane już na najbliższym piłkarskim mundialu, podczas którego niektóre drużyny wystąpią w strojach już z nowym logo. Na znaczku nie zobaczymy już napisu adidas, a jedynie 3 paski, które każdy z nas kojarzy właśnie z tą marką. Pokazuje to, jak mocną pozycję ma na rynku Adidas.
Skąd taki zabieg firmy?
Adidas to globalna marka, rozpoznawalna na całym świecie, która swój wizerunek budowała latami. Co jednak było powodem, że już niedługo zobaczymy nowe logo? W tym roku, w nowo otwartym sklepie w stolicy Japonii, Tokio, oczom klientów ukazało się nowe logo. Oprócz tego, że zniknęła stamtąd nazwa firmy, to Adidas zdecydował się również na zmniejszenie odstępów między paskami. Co prawda Adidas nie wydał żadnego do tej pory żadnego komunikatu, ale pojawia się coraz więcej spekulacji na ten temat.
Według ekspertów jest to bardzo popularny zabieg wśród marek z branży sportowej. Adidas bowiem nie jest pierwszą marką, która zdecydowała się na stosowanie jedynie swojego znaczka. Specjaliści wyróżniają 2 powody, które mogły kierować marką, a mianowicie zwiększenie elastyczności w sferze rozpoznawalności marki, albo wyróżnienie jakiejś konkretnej kolekcji czy asortymentu.
Czy jest to więc dobre posunięcie marki? Jak najbardziej nie będzie to krok, który negatywnie wpłynie na wizerunek marki. Adidas to silna, rozpoznawalna firma, a zmiana logo to tylko pokaz siły, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Obecnie kluczową rolę w skutecznym marketingu gra dobra ekspozycja logo marki na urządzeniach mobilnych, dlatego wiele marek dąży do tego, aby jednocześnie uprościć swoje logo, ale jednocześnie, aby ta ikona nadal mogła być w łatwy sposób identyfikowana z daną firmą przez jej odbiorców.
Czy Adidas nie zdecydował się na ten ruch zbyt późno?
Pojawiają się głosy, że Adidas zbyt długo zwlekał z tym zabiegiem — zwłaszcza, że marka, która stanowi największą konkurencję, czyli Nike, zrobiła to już wiele lat temu. Co prawda obecnie panuje pewnego rodzaju trend upraszczania logo przez największe firmy, to jednak wielu dziwi, że Adidas tak długo czekał ze zmianą. Być może wydaje nam się, że zmiana nie jest zbyt duża, ale eksperci twierdzą, że plan związany ze zmianą może stanowić pewnego rodzaju przełom. Być może nowe logo będzie jedynie wykorzystywane na strojach sportowców, np. piłkarzy czy tenisistów, a stare logo nadal będzie widniało na produktach lifestyle.
Pojawiają się również słowa krytyki. Niektórzy twierdzą, że nie każdy musi znać markę, a logo bez nazwy może sprawić, że klient nie będzie w stanie rozpoznać marki i znaleźć ją w internecie. Dlatego może to być przesłanką, że faktycznie, w asortymencie sportowym Adidas wprowadzi nowe logo, natomiast nie zastosuje tego w przypadku mody na co dzień, która jest jedynie inspirowana stylem sportowym, a zainteresowana jest nią szersza część konsumentów.
Czy będzie to więc trend, który zacznie wprowadzać coraz więcej firm? Być może zdecydują się na to firmy, które latami pracowały na dotychczasową rozpoznawalność.