Aktualności, Rebranding

Rebranding klubu AC Milan

Rebranding klubu AC Milan jednej z najpopularniejszych i najbardziej utytułowanych drużyn piłkarskich nie tylko we Włoszech, ale również na świecie właśnie się dokonał.


Ten założony w 1899 roku klub szczyci się osiemnastoma tytułami w najlepszej włoskiej lidze (Serie A), a także 18 połączonymi trofeami FIFA i UEFA. Klub rozgrywa swoje” domowe” mecze na największym stadionie we Włoszech – San Siro, czyli Stadio Giuseppe Meazza, mogącym pomieścić 80 000 osób.

Chwalebna historia AC Milan

Historia klubu sięga prawie 120 lat. Zaprojektowanie nowej tożsamości wizualnej „Rossonerich” było nie lada wyzwaniem. Stworzeniem kolejnego rozdziału graficznego tego klubu podjęła się londyńska Agencja DixonBaxi.

Ac Milan

Charakterystyczny owal

Podobnie do innych, również w tym przypadku godło klubowe A.C. Milan zmieniało się na przestrzeni czasu. Owal, w który wpisane jest ACM u góry, koło z czerwono-czarnymi pasami i znakiem krzyża pośrodku, a rokiem założenia klubu (1899) u dołu było oficjalnie używane już w 1920 roku.

Ten charakterystyczny owal stał się punktem wyjściowym podczas tworzenia nowego brandingu klubu i opowiadania kolejnych piłkarskich historii. Jak piszą autorzy najważniejszym było uszanowanie dotychczasowego dziedzictwa, stąd projekt logo pozostał nietknięty.

Ac Milan - na zdjęciu Kaka

Ta kultowa klubowa odznaka to symbol jedności – bijące serce, które łączy miliony.

DixonBaxi
Logo  Ac Milan

Nowy krój klubowego pisma AC Milan

Nowy klubowy krój pisma o nazwie „Milan Pulse Inline” zainspirowany został rytmem uderzeń serca fanów Milanu z całego świata. Ten wyraźny i odważny krój będzie używany m.in jako numeracja na koszulkach zawodników.

Czcionka Ac Milan - Milan Pulse Inline
Nowa unikalna czcionka
Czcionka Ac Milan - Milan Pulse Inline
Czcionka Ac Milan
AC Milan widoczny na zdjęciu stadionu
Witryny oklejone nowymi brandowymi grafikami

Gadżety klubowe „Rossoneri”

Nowy branding powinien dotrzeć również do fanów z różnych grup wiekowych – kluczem do tego było stworzenie stylowych produktów, które ludzie naprawdę chcieliby nabywać – od czapek, ubrań dla dzieci po kurtki.

Gadżety reklamowe Rebranding klubu AC Milan
Gadżety brandowe AC Milan
Rebranding klubu AC Milan koszulki

* * *

– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.

Źródła:
www.underconsideration.com
www.dixonbaxi.com
www.acmilan.com


Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)