Zmiana herbu logo FC Barcelona to dobry krok ku lepszej rozpoznawalności klubu z oddali. Poważnie! Zmiana herbu jest czytelniejsza, jeśli dokonana z pewnej wysokości.
Klub piłkarski FC Barcelona założony został w 1899r. Od tamtego czasu niezmiennie pozostaje jednym z najbardziej znanych i cenionych klubów piłkarskich na świecie.
Na przestrzeni lat szeregi katalońskiego zespołu zasilali najlepsi światowi piłkarze. Grali tutaj Johan Cruyff, Romario, Zubizarreta, Stoichkov, Guardiola, Ronaldo, Ronaldinho czy grający nadal od 2004 roku Lionel Messi.
Wszystko za tym przemawia – Barcelona zmienia logo.
Przed dwoma tygodniami FC Barcelona na swoim oficjalnym profilu poinformowała o planach dotyczących modyfikacji klubowego herbu oraz zmianami rozpościerającymi się również nad tożsamością wizualną klubu.
Fanów Barçy zawczasu uspokajamy! Nie będzie to tak spektakularna zmiana, jak w przypadku Juventusu!
This is the proposed update to the Barça crest, subject to member approval
🔵🔴 pic.twitter.com/csIHvX2ZyS— FC Barcelona (@FCBarcelona) September 27, 2018
Jest to póki co graficzna propozycja zmian. Co prawda nowy projekt został już zatwierdzony przez Radę Dyrektorów, jednak w dalszym ciągu oczekuje na mający odbyć się 20 października Zjazd Delegatów/Członków klubu. Jeśli większość pozytywnie zaopiniuje wszelkie graficzne zmiany, to w sezonie 2019/2020 piłkarze Barçy wybiegać będą na murawę z odświeżonym emblematem klubu na piersiach.
Czym podyktowana była zmiana obecnego herbu Barcelony?
Czytając oficjalną stronę internetową mistrzów Hiszpanii możemy dowiedzieć się, że:
„FC Barcelona zmienia swój herb, aby móc lepiej dostosować się do współcześnie panujących czasów. Od ostatniej rekonstrukcji projektu (rok 2002 ), kontekst, społeczeństwo i technologia uległy tak znaczącej zmianie, iż symbole identyfikowane z klubem również musiały ewoluować”.
Powody zmiany herbu FC Barcelona
• Regularność modyfikacji herbu, aby dostosować się do różnych czasów,
• Herb musi być dostosowany do nowych potrzeb cyfrowych i nowych form konsumpcji treści,
• Obecny herb nie gwarantuje dokładnego odtworzenia we wszystkich mediach,
• Herb musi być dopasowany do strategii marki,
• Należy to zrobić szanując korzenie klubu i pochodzenie samego herbu,
• Nie może to utrudniać rozpoznawania naszego symbolu ani narażać go na niebezpieczeństwo,
• Klub potrzebuje nowego herbu, który jest porównywalny z innymi ważnymi markami.
Co uległo zmianie?
• Usuwanie czarnych wewnętrznych konturów,
• Usunięcie akronimu FCB,
• Zwiększona widoczność różnych symboli, które składają się na herb, dzięki czemu osiąga się większą harmonię,
• Liczba pasków „blaugrana” została zmniejszona z 7 do 5, co poprawia kontrast i sprawia, że kolory Barçy są bardziej uwydatnione,
• Wielkość i obrys piłki został zwiększony poprzez przesunięcie jej do bardziej centralnej pozycji.
Najbardziej widoczne zmiany w nowym herbie, to intensywniejsza kolorystyka, bardziej wyraźna piłka, a przede wszystkim usunięcie skrótu FCB. Elementy nowego herbu mają symbolizować kraj, miasto, Katalonię i zamiłowanie do piłki nożnej. Produkt ma jednak być „bardziej dostosowany do świata mediów cyfrowych”.
„Nowa wersja herbu odpowiada jednemu z głównych celów planu strategicznego klubu, który ma promować jego markę na poziomie międzynarodowym. W ostatnich miesiącach wykonano wiele prac, aby zaktualizować strategię marki, tworząc własną typografię Barcy i opracowując bardziej nowoczesny i zunifikowany styl wizualny do wykorzystania we wszystkich działaniach klubu” – czytamy dalej w komunikacie.
* * *
– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu oraz najnowszych doniesień z klubowej strony www.fcbarcelona.com
Interesuje Cię usługa stworzenia herbu • logo?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)