HISTORIA INTERNAZIONALE MILANO
Football Club Internazionale Milano
Założony w 1908 roku Inter Mediolan – Football Club Internazionale Milano (w skrócie „Inter”) to włoski klub piłkarski z siedzibą w Mediolanie we Włoszech. Co ciekawe to jedyny włoski klub, który nigdy nie został zdegradowany z najwyższej ligi (Serie A) i niewątpliwie jeden z najlepszych klubów na świecie.
Godne uwagi jest to iż popularni „Nerazzurri” w swojej piłkarskiej ligowej historii zdobył 18 tytułów włoskiej ekstraklasy (Serie A), siedmiokrotnie zwyciężał Puchar Włoch i zdobył 3 puchary UEFA (Liga Mistrzów).
Jako firma, FC Internazionale Milano zatrudnia ponad 350 osób i zgodnie z nieco przestarzałą już listą Forbesa z 2013 r. zajmuje 14 miejsce na liście najcenniejszych drużyn piłkarskich na świecie. W tym tygodniu Inter Mediolan przedstawił swoją nową tożsamość zaprojektowaną przez niemieckie Bureau Borsche z Monachium.
NOWE LOGO FC INTER MEDIOLAN
Stare logo (lub klubowe godło) zaprojektowane przez Giorgio Mugganiego było dość skomplikowanym monogramem składającym się z czterech splecionych ze sobą liter FCIM. Niewątpliwie ciekawe, nowy herb klubu Inter Mediolan w 90% podobny jest poprzedniego. Teraz znak graficzny jest jeszcze bardziej minimalistyczny, czytelny i elegancki. Tak jak niegdyś twórcy nazwy modelu samochodu Alfa Romeo MITO zaczerpnęli swoją nazwę od miast Milano i Torino, tak teraz nową wartość Interu syntetyzują dwa elementy procesu: „I” Internazionale i „M” Milano.
Graficznie kształt litery I przypomina nam F, którego nie ma już w nowym herbie. Projekt litery M pozostaje bardzo rozpoznawalny i podobny do tego, który pojawił się na oryginalnym logo. Reasumując – zgodnie z tradycją Nerazzurri, litery są otoczone klasycznymi koncentrycznymi okręgami.
https://www.youtube.com/watch?v=8XHTcuLHc2o&t=22s
LOGO INTER MEDIOLAN – HISTORIA
KONTROWERSYJNA ZMIANA LOGO FC INTER MEDIOLAN? Inter Mediolan z nowym klubowym logo?
Kontrowersje pojawiać się będą zawsze. Zmiana bowiem nie dotyczy polskiej 3 ligowej drużyny Foto Higiena Gać, a europejskiego giganta futbolowego. Na początku nie ma miejsca na dyskusje, czy stary herb był dobry, czy zły – fani go uwielbiają i rozpoznają, więc niewątpliwie każde nowe logo jest już w niekorzystnej sytuacji.
Istotnym jest jednak sam fakt konfrontacji tych dwóch znaków. Według mnie nowe logo Interu wypada teraz znacznie lepiej, ponieważ jak wspominałem już wcześniej – jest czytelne. Grubość liter jest dobra, odstępy między nimi są prawidłowe, a równowaga z koncentrycznymi pierścieniami jest znacznie lepsza niż starych. Nie wszystko jednak mi się tutaj podoba. Coś w dzielonym „M” sprawia, że wygląda trochę podobnie do nowego szczuplejszego logo Volkswagena.
TYPOGRAFIA FC INTER MEDIOLAN
Jako znak słowny i jako główna typografia marki, tożsamość wykorzystuje Giorgio Sans typu komercyjnego tylko w jego pogrubionej formie. To świetny krój. Trudno zaprzeczyć, jak dobrze i pewnie „INTER” prezentuje się w nim. Skondensowana struktura kroju jest również miłym ukłonem w stronę pasiastych mundurów z dawnych czasów.
SPRYTNE WYKORZYSTANIE INICJAŁÓW KLUBOWYCH (I’M)
To co zasługuje na prawdziwy ukłon to stworzenie na bazie nowego herbu języka komunikacji klubu. I’M (jestem)… to bardzo interesujący zabieg pozwalający Interowi jeszcze mocniej wiązać ze sobą kibiców. To taka forma deklaracji że oni też są Interem.
Tak oto stało się. Niewątpliwie Inter Mediolan z nowym klubowym logo.
* * *
– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.