Nowe elektryzujące logo Bolt wygląda naprawdę bardzo dobrze. Sprawdźmy, czy gdzieś już tego nie grali – tzn. rysowali. Mimo że Bolt istnieje dopiero od 2014 roku, już zdążył wyrobić sobie markę w świecie e-handlu. Dzięki systemowi kas „One-Click” Bolt jest w stanie przekształcić więcej odwiedzających w realnych kupujących w porównaniu z tradycyjnymi kasami sklepów e-commerce.
Bolt, z siedzibą w San Francisco, zatrudnia obecnie ponad 600 pracowników, a jego biura znajdują się w Nowym Jorku, Salt Lake City, Seattle, Toronto, Sztokholmie, Barcelonie i naszym rodzimym Wrocławiu. W zeszłym tygodniu Bolt zaprezentował nową tożsamość zaprojektowaną przez biuro Koto z Nowego Jorku.
Tożsamość BOLT – wspólna wizja
Począwszy od logo i czcionki, poprzez zasady ruchu i styl fotografii, a skończywszy na stronie internetowej i UI/UX produktu. Wspólna wizja Bolta i Koto miała na celu nadanie nowoczesnego i świeżego wyglądu, który odzwierciedlałby nowy rozdział dla marki, ponieważ Bolt kładzie nacisk na swoje podstawowe produkty i usługi dla swojej rozbudowanej sieci partnerów.
Nowa, „szokująco prosta” tożsamość marki ma zapewnić tym partnerom elastyczność, a jednocześnie wyróżnić Bolt wśród konkurencji. Nowe logo nawiązuje do oryginalnego znaku błyskawicy – symbolu zaufania, szybkości i wygody, które klienci i partnerzy kojarzą z firmą Bolt.
– Koto New York, NY
W sumie nowa tożsamość firmy Bolt jest w dużej mierze ewolucją starej. Rebranding nie odbiega zbytnio od tego, co sprawiło, że firma odniosła sukces, co jest prawdopodobnie dobrym posunięciem z jej strony. W końcu, jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego.
Stare logo było w porządku, z przyzwoitą, choć nieco zbyt abstrakcyjną ikoną błyskawicy. Nie było zbyt ambitne, pomysłowe czy zapadające w pamięć. Nowe logo jest tak dobre, że aż denerwujące, ponieważ sprytnie umieszczono błyskawicę w przestrzeni negatywnej liter „L” i „T”.
Paleta kolorów jest naprawdę mocna. Jaskrawa fluorescencyjna żółć zwraca uwagę, a kontrastowa czerń przykuwa uwagę do prezentowanych treści. Występujące w przekazie szarości pomagają stonować jasność żółci i nadają wszystkiemu bardziej ludzki ton.
Do gustu przypaść powinny zaadaptowane do głównego „piorunującego” przekazu znaki specjalne. Na poniższej grafice dobrze widoczne są: energetyczny wykrzyknik, „małpa”, hashtag, procent, & oraz cudzysłów.
Logo Bolt to plagiat?
Jak zwykle pozostawiam Wam do oceny, czy logo stworzone w Nowym Jorku jest oryginalnym pomysłem twórców, czy przypadkowo, ktoś, gdzieś, kiedyś użył już błyskawicy w przestrzeni negatywnej.