Każdy z nas zna firmy, produkty czy usługi za sprawą logo. To one jest kojarzone z danym podmiotem. Wiele firm stosuje jeden wzór przez lata. Sprawia to, że klienci bez problemu potrafią wyodrębnić dany produkt spośród konkurencji. Niektóre przedsiębiorstwa z biegiem czasu postanawiają jednak modyfikować swoje logo, czy to kolorystycznie, czy czasem nawet tworząc je od całkowitego zera. Ma to swoje plusy i minusy. Minusem jest zapewne przyzwyczajenie klientów do nowego systemu identyfikacji wizualnej, plusem zaś otwartość na nowości na rynku i pokazanie ciągłego rozwoju firmy. W tym kierunku postanowiła pójść firma Sidolux.
Akcenty mają znaczenie
Sidolux postawił na odświeżenie swojej identyfikacji wizualnej. Chociaż zmiany nie są znaczące, to obecnie można poczuć swoisty powiew świeżości u tego producenta. Co zatem się zmieniło? Nowe logo Sidolux posiada teraz niebieskie tło oraz złoty akcent. To podkreślenie tradycji i pozycji marki na rynku. Modyfikacji uległ także napis. Od teraz jest bardziej zwięzły, posiada także nowocześniejszy font. Co ciekawe, ostatnia litera z nazwy – „X” zmieniła nieco swoje położenie. Zdecydowano się na to, by przechodziła w łuk. Zabieg ten nadaje całemu logotypowi charakterystyczny, eliptyczny kształt.
Odświeżone zostały również etykiety. Są one czytelniejsze i zawierają dodatkowe informacje dla konsumentów, m.in. korzyści z używania preparatu czy zapach. Jak podkreśla firma Sidolux, zmiana identyfikacji wizualnej jest częścią aktualnej strategii komunikacyjnej, którą będzie prowadzona i rozwijana w najbliższym czasie.
Odświeżone logo jest dobrze widoczne i czytelne dla konsumenta. Z jednej strony podkreśla dobrze znaną – już od 1993 roku – jakość marki Sidolux, z drugiej eksponuje nowoczesny design. Firma podkreśla, że działania realizowane są pod hasłem: „Dobrze się sprząta razem”. W ramach powyższej kampanii przewidziano również akcje influencerskie czy kampanie reklamowe w mediach.
Przełamanie klasyki
Przykład marki Sidolux ukazuje, że nawet najbardziej klasyczne produkty mogą po czasie identyfikować się odświeżoną szatą graficzną, co za tym idzie także logo. Ten zabieg pokazuje, że pozycja na rynku nie zobowiązuje do zaprzestania działań marketingowych. Odświeżenie systemu identyfikacji wizualnej to dobry pretekst do przypomnienia swojej gamy produktowej oraz ukazanie ciągłego rozwoju i dążenia do doskonałości.
Pomimo wielu głosów mówiących o tym, że zmiana logo to swoisty strzał w kolano danego przedsiębiorstwa, to należy pamiętać, że czasy się zmieniają, a konkurencja nie śpi. Aby uzyskać najlepsze efekty sprzedaży należy być zawsze o krok przed nią, również w zakresie rozwoju szaty graficznej naszego przedsiębiorstwa, gdyż to właśnie od niego rozpoczyna się zaufanie klienta do naszej działalności, a co za tym idzie, realny zysk.