Projektowanie nowego logo na przykładzie rebrandingu firmy PZU to jeden z najsłynniejszych przykładów ostatnich lat. Sprawa zmiany logotypu Państwowego Zakładu Ubezpieczeń wzbudzała szereg kontrowersji.
Przyczyną była mała innowacyjność, wysokie koszty ubezpieczeń oraz praktycznie zerowa elastyczność wobec klienta. Chcąc zasygnalizować odejście od biurokratycznej postawy PZU dokonało zmiany logo na prostsze i nowocześniejsze, mające symbolizować postępowość instytucji.
Kwestia gustu
Nie wszystkim się to spodobało, ponieważ stare logo towarzyszyło nam od wielu lat, budząc w wielu ludziach sentyment. Nie przekładało się to jednak na zaufanie do PZU. Projektowanie nowego logo PZU pozytywnie wpłynęło na zmianę wizerunku ubezpieczeniowego giganta.
Reklama wyraźnie przekonuje, że zmiana była potrzebna. Pani poprawiająca pilnikiem i tak już nienaganne paznokcie ma dobitnie pokazać jaki schemat tkwi w głowach Polaków. Praca jest, ale może poczekać, bo brak jest kontroli.
Zmiana, która się dokonuje na oczach widza zaskakuje. Nie mamy tutaj jednak na myśli, że ta wcześniej robiąca manicure pani zaczyna z uśmiechem pracować, wkraczająca na ekran postać Janusza Rywińskiego. Ogolenie brody, do której aktor przyzwyczaił nas od lat ma za zadanie stworzenie faktycznie dokonanej transformacji giganta ubezpieczeniowego.
Jak będzie ze standardami obsługi na pewno część z nas przekona się na własnej skórze.
Zainteresował Cię temat projektowania nowego logo?
Świetnie, ponieważ tym na co dzień się zajmujemy!
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo (tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)