Rebranding logo LaLiga. Założona w 1984 roku, ale jej początki sięgają 1929 roku, LALIGA jest hiszpańskim krajowym związkiem futbolowym odpowiedzialnym za zarządzanie pierwszą i drugą ligą. Pierwsza liga, nazwana LALIGA EA Sports, jest domem dla jednych z najlepszych klubów piłkarskich w historii, w tym Realu Madryt, Atlético de Madrid i F.C. Barcelona, wśród 20 innych klubów.
Założona pierwotnie jako Liga de Fútbol Profesional (LFP), LALIGA stała się jedną z najważniejszych lig sportowych na świecie, służąc jako motor ekonomiczny dla krajowych klubów i siła napędowa dla Hiszpanii. Oficjalnie ogłoszona w tym tygodniu – logo wyciekło w kwietniu – LALIGA wprowadziła nową tożsamość zaprojektowaną przez madrycką firmę Grávita.
Nowe logo LALIGA
Logo LALIGA pozostało stosunkowo niezmienione od 1993 roku. Znak graficzny przedstawiał piłkę nożną otoczoną siedmioma fragmentami koła, które nie tworzyły najbardziej harmonijnej kompozycji. Nawet po odważnych wysiłkach IS Creative Studio w 2016 roku. Studio chciało zmodernizować, podstawowe elementy, jednak projekt był po prostu zbyt rozczarowujący dla profesjonalnej ligi sportowej najwyższego poziomu. Nowe logo składa się z dwóch elementów, które istnieją niezależnie i rzadko występują razem.
Pierwszym z nich jest niestandardowy znak słowny, który przyjmuje bardzo sportową estetykę ze skondensowaną i przemysłową konstrukcją, podkreśloną przez dwa charakterystyczne „A” i ich ostre kąty poprzeczki. Jest zdecydowanie bardziej współczesny niż wcześniej i jest to całkiem niezły kawałek typografii, ale mój umysł natychmiast przechodzi do gier wideo przed piłką nożną, co może nie być złą rzeczą lub niewłaściwym skojarzeniem, biorąc pod uwagę, że nowym sponsorem nazewnictwa jest EA Sports.
Gracz ślizgający się po murawie
Drugim elementem jest ikona, która wykorzystuje dwie litery „L” w nazwie, aby stworzyć kątowy / pochylony kształt tarczy. To naprawdę wygląda jak klasyczna celebracja gracza ślizgającego się na kolanach po zdobyciu bramki. Jest to trochę nieoczekiwane, ale bardzo mi się podoba ze względu na silne poczucie dynamiki i ruchu. Sygnet jest zaskakująco wyjątkowy.
To niekonwencjonalny znak dla ligi sportowej, a za przekształceniem dwóch „L” w silną jednostkę kryje się solidna nowa oryginalność.
Inna kwestią jest wizualna relacja między znakiem słownym a ikoną… Nie mają się one blokować, ale istnieje pewien rozdźwięk między mocno pochyloną ikoną a sztywniejszym, wyprostowanym znakiem słownym. Kąty „A” w znaku słownym bardziej związane z kątami w ikonie, więc trochę dziwnie jest widzieć te ostre kąty w dwóch różnych parach liter.
Przedstawiona animacja, która ustanawia związek między znakiem słownym a ikoną, jest również nieco niepewna. Na końcu tego filmu znajduje się ciekawsza animacja logo, która czyni ją bardziej przekonującą. W każdym razie to solidna para elementów, które są silnymi identyfikatorami ligi sportowej i które rozwiązują bardzo trudny problem w bardzo interesujący sposób.
Typografia LALIGA
Nowy krój pisma jest całkiem niezły, zwłaszcza w większych gramaturach i skondensowanych stylach. Rodzinę czcionek można zobaczyć na ich stronie internetowej z różnym powodzeniem. Wersja tekstowa jest naprawdę dobra, z szerokim designem i subtelnymi twardymi kątami w niektórych miejscach. Style nagłówków są trafione lub chybione, ale myślę, że częściowo jest to bardziej wina składu niż faktycznego kroju pisma. Cyfry są świetne.