• O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
Agencja Brandingowa LOGARYTM™ Agencja Brandingowa LOGARYTM™
  • O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
close
Cart (o) 0 / 0,00zł
Home » Aktualności »
07 maj
Aktualności, logo

Logo Apple, a Apfel Route

  • 18 maja, 2021
  • Posted by Mateusz
  • apple route logo, kontrowersje wokół apfel route logo, logo apfel route ma problemy, logo apple
  • Leave a comment

Czy logo Apple rzeczywiście przypomina niemieckie logo ścieżki rowerowej „Apfel Route” i tymsamym narusza interesy elektronicznego giganta?


Niedaleko pada jabłko od jabłoni?

Logo zaprojektowane dla nowej, niemieckiej ścieżki rowerowej o nazwie Apfelroute zostało zakwestionowane przez Apple Inc. w niemieckim Urzędzie Patentowym (DPMA).

Apple uważa iż użycie zielonego liścia oraz charakterystyczne ”nadgryzienie” jabłka z prawej strony sprawia iż logo jest zbyt podobne do ich własnego.

Apple zarzuca, że logo Apfel Route jest zbyt podobne do ich własnego

Ma padać. Ale jak najdalej…

Logo ścieżki rowerowej, która ma zostać otwarta w niemieckim regionie Ren-Voreifel  19 maja br, zostało zarejestrowane w niemieckim Urzędzie Patentowym w 2018r. Oprócz odwołania, prawnicy reprezentujący Apple podobno wysłali listy do Agencji Turystyki Ren-Voreifel, nakazując im zaprzestania używania logo, jednak niemiecka agencja uważa, że ​​byłoby to bardzo kosztowne ze względu na jego już powszechne użycie na stojakach, mapach rowerowych, bannerach czy drogowskazach.

Jeden z pracowników firmy twierdzi iż „dzięki Apfelroute mamy zupełnie inny produkt i niewiarygodne jest, że tak duża firma nas atakuje”.

Niemieccy cykliści na swojej jabłczanej ścieżce rowerowej.

Nie jest to aż tak nieprawdopodobne, gdyż firmy mają obowiązek nadzorować swoje znaki towarowe, ponieważ nie podjęcie działań w tym kierunku może być postrzegane jako zaniechanie.

Niemieckie raporty sugerują, że jeśli Agencja Turystyki Rhein-Voreifel zawęży zakres używania znaku towarowego Apfelroute prawdopodobnie wystarczy, by Apple wycofało swój sprzeciw.

Jeśli nie, istnieje również szansa na pozasądowe rozstrzygnięcie.

Jak liściem w twarz

Kwestionowanie przez Apple podobieństwa stworzonego znaku ścieżki rowerowej ma swoje uzasadnienie. Choć sam znak graficzny ApfelRoute znacząco różni się od logo Apple to jeden jego element jest skaranie tożsamy. Chodzi oczywiście o liść. Jego kształt, wielkość i nachylenie mogą napsuć Niemcom sporo krwi, zwłaszcza, że Apple Inc. końcem 2012 roku zdecydowało się na jego zastrzeżenie. Zastrzeżony element logo Apple - liść


Interesuje Cię usługa tworzenia logo?

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo (tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

– – Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.

Źródła: MacRumors Apfelroute

Foto: Pixabay

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Previous Post
Next Post
OFERTA
  • • Projektowanie logo
  • • Identyfikacja wizualna
  • • Strony internetowe
  • • Brand Hero
  • • Księga Znaku
Case studies
  • • The North Face
  • • KIA Lotos Race
  • • Koszulki dla "Górali"
  • • Higiena System
  • • Reksio.fr
Konto
  • • Moje konto
  • • Mój koszyk
  • • Polityka prywat.
  • • Formy płatności
Tutaj jesteśmy

Agencja Brandingowa
LOGARYTM™ Sp. z o.o.

43-300 Bielsko-Biała
ul. Zapłocie Duże 53,
kom. +48 606 170 256
kom. +48 502 172 443
biuro@logarytm.com.pl

© 2022 Agencja Brandingowa LOGARYTM™. All rights reserved

Strona główna
Blog
Oferta
Kontakt

Zadzwoń!

Scroll To Top
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Behance
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.
Accept More info