Brand Hero

Jak rozwijać markę z brand hero?

Duża część przedsiębiorstw dostrzega zalety związane z emocjonalnym przywiązaniem konsumentów do danej marki. Wychodzą oni poza sferę, która głosi, że firma jest zobowiązana tylko do wytworzenia produktu lub usługi. Z tego względu bardzo często grupy marketingowców próbują stworzyć bohatera marki, jako jej reprezentanta, z którym klienci będą się utożsamiać.

Projekt brand hero to dopiero początek

Udział brand hero nie kończy się na kampaniach reklamowych czy umieszczaniu jego wizerunku na opakowaniach. Bohaterem staje się dopiero wtedy, gdy klienci jednoznacznie połączą go z daną marką. Najczęściej taki zabieg stosują firmy, które działają na bardzo konkurencyjnym rynku. Wtedy każda z nich dąży do tego, by się wyróżnić względem pozostałych.

Kreacja z brand hero

Należy nadmienić, że proces kreacji brand hero jest czasochłonny. Stworzenie idealnego bohatera powinno zawierać się w wytworzeniu wartości, jakie będzie prezentować, przypisaniu mu cech charakteru oraz nadaniu mu wyglądu.

Do ustalenia wartości potrzebne będzie ustalenie koncepcji marki i grupy docelowej. Zbiór cech charakteru postaci będzie zależeć od specyfiki firmy. Od tego będzie głównie zależeć, czy bohater ma być osobą przebojową czy też spokojną oraz w jaki sposób będzie podchodzić do życia. Ostatnim krokiem jest nadanie formy bohaterowi. To najważniejszy punkt, który zdecyduje, czy konsument polubi stworzoną postać. Jego postać graficzna musi być atrakcyjna.

Kampania z brand hero

Gdy brand hero jest już gotowy, należy stworzyć wokół niego odpowiedni kontekst i plan, który będzie z nim związany i realizowany długofalowo. Najlepszym przykładem takich działań jest kampania z udziałem Serca i Rozumu, wprowadzona przez Telekomunikację Polską i zaadaptowaną przez Orange. Przygody tych bohaterów przebywały w mediach wiele lat.

Każdy bohater powinien posiadać także cechy negatywne, które, w miarę trwania kampanii, będą zanikać. Sprawi to, że konsument dostrzeże w nim ludzkie cechy i słabości i zobaczy, że można z wadami walczyć.

Opłacalność brand hero

Stworzenie i posiadanie brand hero może generować wysokie koszty. Jednak posiadanie bohatera nie jest konieczne, o czym świadczy funkcjonowanie wielu światowych przedsiębiorstw, które w swojej historii nigdy nie opierały się na takiej kampanii.

Bohaterowi nie można jednak odmówić, że za jego pomocą kierowany jest do klientów przekaz medialny, który nie tylko ma na celu zaprezentowanie unikalności danej marki, ale przede wszystkim nawiązanie trwałej więzi z konsumentem.

Dzięki takim postaciom firma notuje zyski w mediach społecznościowych. Okazuje się, że brand hero jest skuteczniejszą formą promocji od celebryty. Przedsiębiorstwo notuje dodatkowe przychody dzięki sprzedaży gadżetów związanych z bohaterem marki. W ten sposób osoby, które dokonały takiego zakupu, pośrednio reklamują daną usługę. Można powiedzieć, że wykreowanie nowej postaci, mimo że jest kosztowne i czasochłonne, w przyszłości może wygenerować zyski przekraczające oczekiwania decydentów.