Brand hero jest bohaterem danej marki. Przedstawia się go, jako jej ucieleśnienie, co pozwala klientom na nawiązanie więzi emocjonalnej z producentem. Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, każde przedsiębiorstwo dąży do wypromowania swojego bohatera.
Kim jest bohater marki?
W instytucji brand hero skupiają się wszystkie najważniejsze dla danej marki wartości i atrybuty. Najczęściej takiego bohatera potrzebują przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji na rynku. Pomaga on wytworzyć interesujący dla konsumenta przekaz, dzięki któremu zasięga on informacji o reklamowanym produkcie.
Cały ten przekaz z łatwością trafia do człowieka, ponieważ ten ma w swojej naturze czerpanie przyjemności z przekazywania historii. Najważniejsze jest, aby przekaz był interesujący. Wtedy nie ma znaczenia, kto go opowiada. Brand hero pomaga w jego utrwaleniu. Szczególnie przydaje się w sytuacjach, gdy konkurenci oferują produkty na zbliżonym poziomie.
Przedsiębiorstwa, konkurujące na bardzo nasyconym rynku, powinny poszukiwać każdej możliwości uzyskania przewagi nad resztą stawki. Wypracowanie brand hero pozwala na opracowanie dodatkowej strategii w mediach społecznościowych, gdzie będą pokazywane jego losy. W ten sposób uzyska się zainteresowanie konsumentów, którzy będą chcieli poznać dalsze perypetie bohatera.
Taka osoba świetnie nadaje się na bohatera postów, relacji czy materiałów reklamowych. Staje w centrum uwagi podczas organizowania konkursów i eventów. Stworzony bohater często jest jedyną opcją na zapoznanie rynku z marką i jej produktami. Przydaje się to w momencie, gdy klient wchodzi do sklepu. Od razu może skojarzyć daną firmę z brand hero.
Proces tworzenia
Bardzo często tworzeniem brand hero zajmują się agencje reklamowe. Jednak jeśli tylko firma czuje się na siłach i posiada odpowiednie kompetencje, może spróbować sama ożywić takiego bohatera. Proces tworzenia zawiera się w trzech krokach. Na początku należy zbadać charakter marki. Do tego potrzebne jest określenie grupy docelowej i zdefiniowanie wartości, które mają przyświecać firmie.
Kolejnym etapem jest nakreślenie charakteru i atrybutów bohatera. Wynikają one bezpośrednio ze strategii przedsiębiorstwa, która nada figurze wygląd i osobowość. Bardzo często będą opierać się na stereotypach. Na końcu następuje opracowanie projektu graficznego. Bohater zostanie powołany do życia. Należy przygotować projekt w różnych w formatach. Na tym etapie dochodzi do opracowania wytycznych, jak taki bohater ma zostać zaprezentowany.

Przykłady
Sam proces powstawania bohatera marki jest czasochłonny i wymaga dużych nakładów pracy. Jednak na rynku istnieje wiele firm, które doskonale opracowały swoich bohaterów. Przykładami są:
- Michelin – ludzik Michelin; jest uważany za pierwszego brand hero w historii,
- Orange – Serce i Rozum,
- Danone – Mały Głód,
- Plush – Miś Plusha,
- Milka – fioletowa krowa.
Chcesz takiego Brand Hero?
Bez cienia wątpliwości powiem Ci, że …
… Bohater marki potrafi zrobić robotę.
Daj mu się wykazać 🙂