Brand hero jest bohaterem danej marki. Przedstawia się go, jako jej ucieleśnienie, co pozwala klientom na nawiązanie więzi emocjonalnej z producentem. Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, każde przedsiębiorstwo dąży do wypromowania swojego bohatera.
Brand Hero

Kim jest brand hero? Jakie są najpopularniejsze przykłady?

Brand hero jest bohaterem danej marki. Przedstawia się go, jako jej ucieleśnienie, co pozwala klientom na nawiązanie więzi emocjonalnej z producentem. Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, każde przedsiębiorstwo dąży do wypromowania swojego bohatera.

Kim jest brand hero?

W instytucji brand hero skupiają się wszystkie najważniejsze dla danej marki wartości i atrybuty. Najczęściej takiego bohatera potrzebują przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji na rynku. Pomaga on wytworzyć interesujący dla konsumenta przekaz, dzięki któremu zasięga on informacji o reklamowanym produkcie.

Cały ten przekaz z łatwością trafia do człowieka, ponieważ ten ma w swojej naturze czerpanie przyjemności z przekazywania historii. Najważniejsze jest, aby przekaz był interesujący. Wtedy nie ma znaczenia, kto go opowiada. Brand hero pomaga w jego utrwaleniu. Szczególnie przydaje się w sytuacjach, gdy konkurenci oferują produkty na zbliżonym poziomie.

Przedsiębiorstwa, konkurujące na bardzo nasyconym rynku, powinny poszukiwać każdej możliwości uzyskania przewagi nad resztą stawki. Wypracowanie brand hero pozwala na opracowanie dodatkowej strategii w mediach społecznościowych, gdzie będą pokazywane jego losy. W ten sposób uzyska się zainteresowanie konsumentów, którzy będą chcieli poznać dalsze perypetie bohatera.

Taka osoba świetnie nadaje się na bohatera postów, relacji czy materiałów reklamowych. Staje w centrum uwagi podczas organizowania konkursów i eventów. Brand hero często jest jedyną opcją na zapoznanie rynku z marką i jej produktami. Przydaje się to w momencie, gdy klient wchodzi do sklepu. Od razu może skojarzyć daną firmę z brand hero.

Proces tworzenia brand hero

Bardzo często tworzeniem brand hero zajmują się agencje reklamowe. Jednak jeśli tylko firma czuje się na siłach i posiada odpowiednie kompetencje, może spróbować sama ożywić takiego bohatera. Proces tworzenia zawiera się w trzech krokach.

Na początku należy zbadać charakter marki. Do tego potrzebne jest określenie grupy docelowej i zdefiniowanie wartości, które mają przyświecać firmie.

Kolejnym etapem jest nakreślenie charakteru i atrybutów bohatera. Wynikają one bezpośrednio ze strategii przedsiębiorstwa, która nada figurze wygląd i osobowość. Bardzo często będą opierać się na stereotypach.

Na końcu następuje opracowanie projektu graficznego. Bohater zostanie powołany do życia. Należy przygotować projekt w różnych w formatach. Na tym etapie dochodzi do opracowania wytycznych, jak brand hero ma zostać zaprezentowany. 

Przykłady brand hero

Sam proces powstawania brand hero jest czasochłonny i wymaga dużych nakładów pracy. Jednak na rynku istnieje wiele firm, które doskonale opracowały swoich bohaterów. Przykładami są:

Related Posts