Miasto Poznań ma nowy herb. W środę zaprezentowano nową znacząco uproszczoną identyfikację wizualną miasta. Poprzednia istniała w przestrzeni publicznej aż 15 lat. Nadszedł czas na zmiany. Czy lepsze?
Rys historyczny
Poznań, jedno z najstarszych miast Polski. Od XI wieku odgrywało kluczową rolę w historii kraju. W XIX wieku Poznań stał się ośrodkiem nauki, handlu i przemysłu. Rozwój demograficzny, powstawanie instytucji edukacyjnych i nowoczesnej infrastruktury wpłynęły na jego transformację w silne miasto. W okresie międzywojennym, mimo trudności związanych z II wojną światową, Poznań kontynuował rozwój gospodarczy i kulturalny, stając się jednym z najważniejszych ośrodków w Polsce.
Po II wojnie światowej Poznań przeszedł proces nacjonalizacji i intensywnego uprzemysłowienia, choć z czasem ograniczono nakłady inwestycyjne. W latach 50. i 60. nastąpił dalszy rozwój, jednak napięcia społeczne doprowadziły do protestów w czerwcu 1956 roku, które zmieniły kurs polityczny kraju. Liberalizacja życia politycznego i gospodarczego pozwoliła na stopniową transformację miasta.
Identyfikacja miasta
Nowy herb miasta Poznań
Nowoczesne logo marki POZNAŃ czerpie inspirację z herbu Miasta , gdzie litera „P” symbolizuje postacie Piotra i Pawła obecne w herbie. „P” niesie ze sobą również inny przekaz – Poznań, Początek, Państwo, Polska, Porządek, Przyjazność.
Finalnie jak widać litera „P” została obrócona – i w tej widocznej formie jej symbolika całkiem się zmienia. Według twórców ma ona kojarzyć się o symbolu otwartego, przyjaznego domu odzwierciedlającego najważniejsze wartości marki tj.: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma, wolność
W sumie całość kosztowała ponad 150 tysięcy złotych.
Co przedstawia nowe logo marki Poznań?
Logo marki Poznań przedstawia dom, bo Poznań jest naszym wspólnym domem – każdy tu jest u siebie. Nad domem znajduje się gwiazdka. Ma 6 ramion, każde z nich odpowiada jednej z poznańskich wartości: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, duma, wolność i człowiek. Równocześnie gwiazdka nawiązuje do poprzedniego logotypu, symbolizując kontynuację i współgranie przeszłości i przyszłości, tradycji i nowoczesności. Nie odcinamy się od przeszłości, ale patrzymy w przyszłość i tworzymy nowe. Zarówno dom, jak i gwiazdka, umieszczone są w tarczy o kształcie identycznym jak w herbie Miasta, co podkreśla ważność tysiącletniej tradycji Poznania.|
– Urząd Miasta Poznania
Agencja Brandingowa LOGARYTM™ jest członkiem STGU
POTRZEBNY REBRANDING?
Odważ się to zmienić!