Logo firm są bardzo ważne, ponieważ dzięki nim rozpoznajemy dane marki. Wychodząc z domu, chociażby na 5-minutowy spacer mijamy wiele szyldów z logotypami, dlatego są nam znane. Wiedzieliście, że wiele rozpoznawanych przez sklepowych marek zawiera ukryty przekaz w logo?
Adidas
Znana przez wszystkich marka obuwia i odzieży sportowej „adidas” miała wiele modyfikacji logo. Teraźniejszy znak rozpoznawczy symbolizuje górę, która jest nawiązaniem do wyzwań wykonanych przez sportowców. Sama nazwa marki też jest przemyślana. Adidas to skrót od imienia i nazwiska założyciela firmy założyciela firmy – Adolfa Dasslera.
Gillette
Gillette to marka tworząca maszynki i akcesoria do golenia. Firma ma proste logo, ale znajduje się w nim ukryte znaczenie. W znaku rozpoznawczym „gillette” są równo ścięte „G” i „i” sugerując ostrość maszynek produkowanych przez firmę.
Amazon
Logo największego na świecie sklepu internetowego sklepu Amazon zawiera strzałkę, którą każdy z nas widzi. Nie wszyscy jednak zauważają, że wskaźnik prowadzi od litery „a” do „z”, symbolizując szeroki zakres produktów firmy. Poza tym strzałka wygląda, jakby się do na uśmiechała, a to z kolei ma obrazować nam motto firmy „keeping the customers happy”.
Carrefour
Carrefour to sklep, do którego pewnie większość z nas się nie raz udała, ale czy ktoś zwrócił uwagę na znaczenie logo tej firmy? Spółka ta pochodzi z Francji, a w ich języku „carrefour” znaczy „rozdroża”. Sugerując się tłumaczeniem nazwy na logo powstały strzałki wskazujące w dwie różne strony. Znaczącym faktem jest również to co ponoć niewidzialne dla wielu osób, czyli litera „C” ukryta w tzw. przestrzeni negatywnej znaku.
Pinterest to serwis społecznościowy umożliwiający dzieleniem się zdjęciami oraz filmami. Nazwa tej marki dzieli się na „pin” (przypiąć) oraz „interest” (interesować się), co idealnie przedstawia działanie firmy. Nie dość nazwy to w logu „P” wygląda jak pinezka.
Fedex
Przedsiębiorstwo Fedex zajmujące się przewozem wysyłek i logistyką też pomyślało nad znaczeniem swojego logo. Znak rozpoznawczy firmy zawiera między ostatnim „e”, a „x” strzałkę, która ma symbolizować wybieganie myślą naprzód i innowacyjność.
Nike
Firma Nike zajmuje się sprzedażą obuwia i odzieży. Nazwa marki pochodzi od imienia bogini zwycięstwa, siły, triumfu i szybkości. Logo firmy ma przedstawiać skrzydło mitycznej bogini.
LG
LG to przedsiębiorstwo znane głównie z branży elektronicznej. Wielu osobom logo firmy kojarzy się z kultową grą „pac-man”, ale można też dostrzec na nim uśmiechniętą buźkę puszczającą do nas „oczko”.
Toyota
Każdy z nas kojarzy markę aut Toyota, a czy wszyscy wiedzą, co kryje jej logo? Znak rozpoznawczy firmy przestawia główkę igły, przez którą przechodzi nitka, ponieważ kiedyś Toyota była farbką maszyn do szycia. Poza tym w logo firmy możemy odnaleźć każdą literę z jej nazwy.
Beats
Amerykańska firma Beats zajmuje się tworzeniem słuchawek i głośników. Nie każdy zauważa, że przedsiębiorstwo w swoim logu zawarło człowieka słuchającego muzyki.