W tym roku do kin wszedł bardzo długo oczekiwany i budzący kontrowersje nowy film o Batmanie. Zatrudnienie do głównej roli Roberta Pattinsona, znanego głownie z sagi Zmierzch budziło wiele obaw fanów Mrocznego Rycerza. Jednak film zbiera bardzo wiele pozytywnych recenzji. Co to ma wspólnego z logo? Od dziś Ty również możesz zrobić sobie znak w stylu Batmana.
Zrób logo w stylu Batmana!
Zazwyczaj w momencie, kiedy zbliża się kinowy hit przedsiębiorcy prześcigają się w wypuszczaniu gadżetów o jego tematyce, które mają promować film, ale też na których da się dobrze zarobić. Również fani serii o mrocznym rycerzu dokładają swoją cegiełkę do promowania najnowszego filmu.
Powstała nawet aplikacja, dzięki której po wpisaniu tekstu zamienia się on w charakterystyczne logo nowego Batmana, dzięki czemu każdy może poczuć się jak główny bohater uniwersum DC. Po stworzeniu sobie takiego loga, można je ściągnąć ze strony i wydrukować. Może to być bardzo fajny pomysł na prezent dla fana serii o Batmanie.
Dlaczego warto zadbać o unikatowe logo?
Główne zadania logo firmy to:
- identyfikacja danego przedsiębiorstwa,
- wyróżnienie firmy wśród konkurentów,
- nakierowanie odbiorcy na to czym dana firma się zajmuje, jakie są jej cele,
- każde logo ma swoje symboliczne znaczenie.
Logo powinno mieć prostą formą, która kojarzy się z danym przedsiębiorstwem. Nazwa lub znak graficzny powinny od razu wskazywać nam kierunek, czym zajmuje się dana firma. Logo musi być unikatowe i łatwo zapadające w pamięć.
Firmy chcąc rozpowszechniać swoje logo często prowadzą różnego rodzaju akcje marketingowe umieszczając swój znak np. na promocyjnych gadżetach, które rozdają. Poza tym mocnym środkiem przekazu jest umieszczenie znaku w reklamie lub na plakatach promujących. Przykładem takich działań jest na przykład wspomina wcześniej akcja Batname.
Projektowanie logo – jak to zrobić?
Dziś, aby trafić do klienta warto się wyróżniać. Dlatego ważne jest dobrze zaprojektowane i przemyślane logo, które zapada w pamięć potencjalnym klientom. Zrobimy to u nas!
Pierwszym krokiem do zaprojektowania trafnego logo to briefting, czyli rozmowa z klientem. Pytamy – czego oczekuje, jaka jest historia jego firmy, jakie mają cele. Później przedstawiane są prezentacje graficzne, które określają kolorystykę, stylistykę i klimat projektu.
Następnie powstaje szkic lub szereg szkiców symbolu graficznego. Jak projekt zostanie zaakceptowany, przystępujemy do wektoryzacji logo, czyli przeniesienia go do programu graficznego i zapisania w formie elektronicznej.
Bardzo ważne jest również sprawdzenie, czy stworzony przez nas projekt nie został już użyty przez inną firmę, żeby uniknąć plagiatu.