Najnowsza odsłona kultowego Tomb Raidera z nowym logo. Twórcy nawiązują do części sprzed lat? Gra Tomb Raide zapadła w serca graczy jako jedna z klasycznych odsłon. Fani Lary Croft oraz jej przygód na pewno z niecierpliwością czekają na nowe wydanie poszukiwaczki artefaktów, a Crystal Dynamics cały czas dostarcza nowych informacji na temat swojego projektu.
Co mówi nam nowe logo Tomb Raidera?
Logo gry ma gigantyczne znaczenie, jeżeli chodzi o przyciąganie rzeszy fanów do danej serii. Można jednogłośnie stwierdzić, że seria przygód Lary Croft i wszystkie jej tytuły są znane zarówno wśród starych, jak i nowych graczy. A wszystko zaczęło się od jednej grafiki, która utworzyła uniwersum kojarzone aż do dziś! Z pewnością ta seria zostawiła po sobie duży ślad w pop-kulturze.
Nic więc dziwnego w tym, że post dotyczący kolejnego Tomb Raidera wywołał poruszenie. Gra będzie tworzona na silniku Unreal Engine 5, jednak najciekawszym aspektem nowych wiadomości z ich strony jest wspomniane wcześniej logo. Starzy wyjadacze z pewnością przypomną sobie pierwsze grafiki ich ulubionej serii, które jeszcze wpisują się w końcówkę lat 90′ – żółty, lekko zakrzywiony napis, piękny w swojej prostocie. Z kolei nieco młodsi gracze z pewnością rozpoznają ten tytuł po nowszych, dużo wydatniejszych odsłonach, który zaznał już rozkoszy ze strony współczesnych grafików.
Co łączy stare gry z ich odświeżonymi wersjami?
Gdy spogląda się na najnowsze logo, od razu w oczy rzuca się jego złożoność i symbolika. Żółty, już podchodzący pod złoty, napis oraz jego prosta konstrukcja. Twórcy z premedytacją użyli obu stylów – zarówno starego, jak i nowego – żeby złączyć wszystkich fanów. Trafili w tak zwany „złoty środek”, który ma zwieńczyć całą serię, która po nieudanej końcówce, zostawiła bardzo duży niedosyt. Zatem nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać, aż nowy Tomb Raider ujrzy światło dzienne i pozyska oklaski, bądź dezaprobatę fanów.
Dlaczego logo jest takie istotne?
Proces tworzenia logo, podobnie jak samo logo, jest istotnym elementem. Jednym z powodów jest to, że potencjalny odbiorca spojrzy na logo szybciej, niż na sam produkt. Przyciągające oko grafiki są w dużej mierze skuteczniejsze niż opisy czy recenzje. Dlatego właśnie działania Crystal Dynamics powinny być przykładem kampanii reklamowej, która osiąga sukcesy i podtrzymuje serię przy życiu. W końcu Tomb Raider ma już swoje lata, a mimo to zainteresowanie nim cały czas trzyma się na tym samym poziomie, od czasu do czasu zaliczając spadki.
Kolejnym istotnym aspektem logo jest wskazanie czego dotyczy produkt. Przede wszystkim w tworzeniu logo należy zidentyfikować grupę odbiorców, a co za tym idzie, zdefiniować sam produkt. Kogo powinien interesować, jak powinien wyglądać, w jaki sposób go używać, a także gdzie można go uzyskać. Im większe jest zainteresowanie klienta, tym więcej trzeba korzystać z potencjału danego produktu. Trzeba przyznać, że choć studio dało fanom niesmak ostatnimi rebootami, tak teraz ma szansę na odkupienie swoich win.