Facebooka, jako platformę społecznościową zapewne nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie ma aktualnie chyba takiej osoby, która by nie słyszała o twórcy tego najpopularniejszego portalu, jakim jest Mark Zuckerberg. W ostatnim czasie bardzo głośno było o tej platformie społecznościowej, a wszystko to, dlatego że zarząd Facebooka postanowił zmienić jej nazwę i stworzyć nowe logo. Wobec tego w niniejszym artykule postanowiliśmy przedstawić Państwu kilka kluczowych kwestii odnośnie do tego tematu.

Co było powodem zmiany nazwy przez Facebook?
Obecna nazwa brzmi Metaverse. Początkowo było dość dużo spekulacji na temat tego, co było kluczowym powodem zmiany nazwy. Natomiast wszelkie wątpliwości zostały rozwiane w momencie, gdy sam założyciel Facebooka postanowił zabrać głos w tej kwestii. Otóż okazało się to, że głównym powodem zmiany nazwy było przede wszystkim odcięcie swoich nowych usług z różnorodnymi aferami medialnymi, które w ostatnim czasie się w znacznym stopniu nasilały.
Facebook chciał w odpowiedni sposób uciec od przyszłości, która czasami nie była korzystna, jak również chciał, aby zostawić wszystkie problemy z nią związane raz na zawsze. Zarząd tej firmy podkreślił również, że Facebook nie powinien być wyłącznie postrzegany, jako platforma społecznościowa, ponieważ pełni on również inne bardzo ważne funkcje. A niestety przez większość osób jest on kojarzony jedynie, jako forma komunikowania się z innymi osobami. Otóż ta cała rewolucja ma w szczególności na celu pokazać, że firma prowadzona przez Zuckerberga to coś o wiele więcej niż sam Facebook. A jak powszechnie wiadomo firma ta jest warta wiele milionów dolarów i każda negatywna wzmianka w mediach na jej temat może przyczynić się do dużych strat finansowych.

Podczas konferencji przedstawiono wiele kluczowych kwestii związanych z nazwą Facebooka, jak również z nazwą samego logo. Otóż, w dość precyzyjny sposób wyjaśniono, iż Metaverse będzie miejscem tworzonym przez różnorodne podmioty i będzie to platforma otwarta dla wszystkich osób niezależnie od ich sposoby postrzegania świata.
Co oznacza nowe logo Facebook?
Jeżeli chodzi o nowe logo to należy powiedzieć przede wszystkim to, że jest ono w pewnym sensie rewolucyjne zmiany, które nadchodzą wielkimi krokami, jeśli chodzi o kwestię związaną z social media. Logo to ma przedstawiać nie tylko powiew świeżości, ale również wyznacznik nowych trendów panujących w internecie.

Nowa identyfikacja wizualna bez wątpliwości ma odpowiadać w głównej mierze za to, że wszystkie aplikacje stały się w dobie dzisiejszych czasów nieodłącznym elementem naszego życia. I obecnie mało kto wyobraża sobie życie bez social mediów. Bez nich większości osób bardzo ciężko byłoby funkcjonować.

