GLS to firma kurierska założona w 1999 roku. Swoje usługi świadczy nie tylko w Europie, ale także w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Łącznie obsługuje klientów w 40 krajach i cieszy się coraz większą popularnością. Tylko w Polsce GLS ma 45 swoich filii! Głównym założeniem przedsiębiorstwa jest zadowolenie klientów i dostarczanie przesyłek w jak najkrótszym czasie. Jak wygląda najnowsze logo firmy?
Czym charakteryzuje się dobre logo?
Każde przedsiębiorstwo chcąc wyróżniać się na tle innych, musi znaleźć coś, co przyciągnie wzrok i na długo pozostanie w pamięci. Profesjonalne logo sprawia, że klienci chętniej korzystają z usług firmy i do niej wracają, ponieważ ufają temu, że oferowana usługa jest warta uwagi.
Dodatkowo logo spójne ze stroną internetową i ofertą przedsiębiorstwa daje przekonanie, że ceny usług są adekwatne do tego, co klient może zyskać. Bardzo trudno jest znaleźć takie logo, które przyciągnie wszystkich. Wybierając swój znak rozpoznawczy, warto wziąć pod uwagę grupę docelową, czyli te osoby, które najprawdopodobniej będą chciały skorzystać z proponowanych usług.
Dobre logo powinno być proste, ale niebanalne. Jeżeli sam przedsiębiorca nie ma pomysłu na jego wykonanie, to powinien skorzystać z profesjonalnej pomocy.
Ciekawym rozwiązaniem jest też zorganizowanie konkursu wśród pracowników, na to, kto wykona najlepszy znak rozpoznawczy dla firmy.
Jak dotychczas wyglądało logo GLS?
Do niedawna pierwsze skrzypce w logo firmy kurierskiej GLS grała żółta strzałka skierowana ku górze. Największy był wektor, a jej ogon sprawiał wrażenie, że maleje do dołu. Całości dopełniał prosty, ciemnogranatowy napis GLS (użyto drukowanych liter). Choć strzałka znacznie bardziej przyciągała wzrok, to połączenie żółtego z granatem nadawały logo wyrazistego charakteru. Prawdopodobnie strzałka miała pokazywać, jak szybko będą dostarczane przesyłki. Czy warto było zmieniać logo, które znane jest w wielu krajach?
Jak dziś wygląda logo GLS?
Ciekawe jest to, że koncepcja GLS zbytnio się nie zmieniła. Tym razem jednak postawiono na większe wyeksponowanie nazwy firmy. Ciemny granat został zamieniony na bardziej przyjazny dla oka niebieski. Choć z logo została usunięta dominująca, żółta strzałka, to nie do końca zniknęła. W nowym logo stanowi ona zakończenie litery G. Nie zrezygnowano też całkowicie z żółtego motywu, bowiem po nazwie znajduje się kropka właśnie w tym kolorze, choć jest jaśniejsza niż dotychczasowa strzałka.
Czy GLS słusznie zmieniło logo?
Specjaliści zajmujący się reklamą i marketingiem zalecają odświeżenie wizerunku firmy od czasu do czasu. Odradzają jednak radykalne zmiany, które uniemożliwiają klientom identyfikację. Oznacza to, że logo powinno być podobne do dotychczasowego.
GLS zdecydowanie wpasowało się w te wyznaczniki. Nie tylko logo pozostało praktycznie w tych samych barwach, bo zmieniły się tylko odcienie, ale także wszystkie elementy zostały wykorzystane. Jedyną zmianą jest tak naprawdę kropka, znajdująca się po nazwie firmy. Czy jednak ona jest aż tak istotna? Czas pokaże.
Współpraca
Jeśli jesteś zainteresowany(a) usługą tworzenia logo to zapraszamy Cię do kontaktu.
Tel. +48 606 170 256 • biuro@logarytm.com.pl
Agencja Brandingowa Logarytm | Facebook