Trudno jest w dziś wyróżnić się pośród licznych firm oferujących swoje produkty. O ile nie operujemy w bardzo dobrej niszy, gdzie próżno szukać konkurujących z nami marek, to zabłyśnięcie na rynku może być dosyć kłopotliwe. Dlatego tak ważne jest, by przygotować swoją firmę nie tylko pod względem jakości i satysfakcjonujących cen ofertowych produktów. Istotne jest również odpowiednie przemyślenie kierunku w jakim ma zmierzać marka czy strategii marketingowej, która będzie rzetelnie i sumiennie realizowana.
Logo – to co rzuca się w oczy
Niewiele osób decydujących się na wejście na rynek zdaje sobie sprawę z tego, że ogromną rolę odgrywa to, jak firma prezentuje się w oczach potencjalnego klienta. A to, z czym styczność ma on w pierwszej kolejności, to między innymi logo marki. Warto więc nieco przyjrzeć się temu elementowi i skupić na takim jego przygotowaniu, by odzwierciedlał ideę z jaką utożsamia się nasza firma.
Nie bez powodu ogromne korporacje wydają ogromne budżety nie tylko na reklamę, ale także na przygotowanie logotypów. Specjalizujące się w tej dziedzinie marketingu firmy potrafią w formie graficznej oddać kierunek w którym zmierza dana marka, to co jest dla niej ważne czy nawet zadziałać na podświadomość potencjalnego klienta. Odpowiednio przygotowane logo potrafi przyciągnąć uwagę i sprawić, że osoba widząca je nam zaufa, a nawet utożsami się z firmą.
Jak powinno wyglądać logo?
W pierwszej kolejności należałoby odpowiedzieć sobie na pytania jaka jest nasza firma? Jakie produkty oferuje? Dla kogo są one kierowane? Jaka jest grupa docelowa? W jakim przedziale wiekowym operujemy? Czym na co dzień kieruje się nasz klient? Wydawać się może, że szukanie odpowiedzi na te pytania nie ma najmniejszego sensu. Nic bardziej mylnego!
Przeanalizujmy chociażby przykład firmy, która od 50 lat produkuje eleganckie półbuty przeznaczone dla ludzi zamożnych, biznesmenów, zarządców dużych korporacji. Używa najlepszych skór i przykłada ogromną wagę do detali. Klienci cenią sobie te produkty ze względu na jakość wykonania i wygodę. Trudno po takiej marce oczekiwać, że w jej logo znajdzie się deska surfingowa, a ewentualny napis będzie przywodził na myśl okładkę komiksu o Spidermanie. Po tego typu marce oczekiwalibyśmy raczej prostego logo, składającego się z eleganckiego fontu, o kolorystyce kojarzonej z zamożnością (jak choćby złoto czy srebro).
Najważniejsze są detale
Przygotowując logo należy pamiętać, że nawet najmniejszy jego fragment będzie miał kluczowe znaczenie w postrzeganiu przez potencjalnego klienta naszej marki. Dlatego warto pamiętać o detalach. To jakich barw użyjemy do stworzenia kompozycji logo zdecyduje, czy w kliencie wywołamy skojarzenia miłe czy nie. Dopasowanie fontu do profilu firmy pozwoli już w pierwszej sekundzie określić klientowi, czy ma do czynienia z poważną marką. Dodatki w postaci elementów graficznych potrafią rozbawić, ale także rozzłościć.
Jak widać, logo to nie tylko prosta kompozycja graficzna. To wiele zmiennych. Projektując logo łatwo przeoczyć szczegół, który w późniejszym czasie będzie miał ogromne znaczenie w pozyskaniu klienta. Dlatego warto w tej kwestii zaufać firmom, które doradzą oraz przygotują odpowiednie logo, dopasowane do naszych potrzeb. Taka inwestycja z pewnością się zwróci.