Historia logo Michelin, jest bardzo ciekawym opowiadaniem z piciem i oponami w tle. Co zainspirowało braci Michelin do stworzenia tej charakterystycznej postaci? Czytaj proszę dalej.
Tak się rozpoczęło. Historia logo Michelin.
Opowieść zaczyna się w 1894 roku. W Lyon podczas organizowanej dużej wystawy kolonialnej bracia Andre i Eduard Michelin z okazji pierwszych sukcesów w branży coś spostrzegają. Przypadkowo zauważają, że stos ułożonych przed wejściem do namiotu opon przypomina korpus człowieka.
Wtedy to Eduard Michelin miał wypowiedzieć zdanie, które dało początek jednej z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych ikon. Słowa „Dajcie mu ramiona oraz nogi, a stanie się niczym człowiek!” zapoczątkowały znaczącą wizualną zmianę w dotychczasowej polityce firmy.
Wdrażanie pomysłu
Pierwsze podwaliny pod znane dzisiaj logo firmowe stworzył ilustrator Maurice Rossillon. Na zlecenie braci Michelin rozpoczął szkicowanie pierwszych rysunków przedstawiających postać człowieka składającego się z opon. Postać od początku miała unosić kieliszek szampana i deklarować „Nunc est Bibendum”, co oznaczało „Teraz czas, aby się napić”.
Stworzona przez Rossilliona postać została nazwana Bibendum, co z łaciny oznacza wypić. Taka deklaracja potrafi zdziwić, ponieważ spożywanie alkoholu i prowadzenie pojazdu nie najlepiej się kojarzy. Prawda? Tak, jednak co ciekawe kieliszek był za każdym razem wypełniony odłamkami szkła oraz gwoździami. Zastanawiasz się dlaczego Bibendum w geście toastu wznosił kielich napełniony ostrymi przedmiotami?
Reklama, a fakty
Otóż w ten właśnie sposób pod tym charakterystycznym powiązaniem jazdy oraz „picia” przebiegała jedna z pierwszych kampanii marketingowych Michelin. Miała ona na celu szersze rozpropagowanie technicznych walorów płynących z używania nowej opony. Doskonale spisująca się na trudnych trasach opona zapisała się w historii jako wytrzymała i odporna na elementy mogące ją łatwo przedziurawić.
– –
Prawa autorskie: Zamieściliśmy tutaj nazwy i znaki firmowe, które są zastrzeżone oraz prawnie należą do swoich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.
Zainteresowała Cię możliwość stworzenia takiego logo?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)
Za ładny to ten ludek na początku nie był.