Tutaj wiemy, jak ważny jest logotyp firmowy, by przedsiębiorstwo mogło zacząć działać. Dopóki go nie posiadasz, nie możliwe jest zaprojektowanie strony internetowej, przygotowanie wizytówek, oferty handlowej czy nawet mailingu. Bez logo można niby funkcjonować, lecz każdy dzień to stracona okazja na budowanie marki.
Zastanów się, jak często patrzysz na logo jakiejkolwiek firmy lub produktu? Praktycznie przez cały dzień: logotypy znajdują się na telefonach komórkowych, ubraniach, komputerach, samochodach, mijasz je na banerach i szyldach na ulicy, oglądasz na reklamach w gazetach, nawet zaglądając do lodówki widzisz logo na produktach żywnościowych.
Te wszystkie firmy, które codziennie każą Ci patrzeć na swoje znaki firmowe, wiedzą, że właśnie w logo kryje się ich marka. Im częściej dany logotyp firmowy widzisz, tym bardziej dana firma wydaje Ci się znajoma. A im bardziej wydaje Ci się znajoma, tym chętniej skorzystasz z jej oferty. Logo pracuje na rzecz danej firmy, a Ty nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy…
Miliony wydane na edukację wizualną
Mało kto z nas decyduje się na skorzystanie z produktu lub usług przedsiębiorstwa, którego nie znają. Dlatego wielkie korporacje wydają miliony wprowadzając nowość na rynek i edukując klientów. Podobnie jest także z samymi firmami. Dlatego logotyp firmowy jest jednym z tak istotnych czynników identyfikacji wizualnej. Musisz zaznajomić klientów ze swoim logo, by kiedy je zobaczą na samochodzie, banerze lub ulotce, skojarzyli ją natychmiast z Twoją firmą. Wokół logotypu firmowego można ukuć całą ideologię – bardzo dobrze, gdy zdajesz sobie sprawę, że jego projekt jest nieprzypadkowy, a każdy kolor i symbol ma swoje znaczenie. Wiele firm przykłada wielką wagę, do tego, by ich logo było spójne z wizją przedsiębiorstwa.
Kolorystyka logotypu firmowego
Logo ma pokazywać, że firma jest innowacyjna lub wręcz przeciwnie, wierna tradycji. Poprzez dobór kolorystyki znaku firmowego można zasugerować, że przedsiębiorstwo jest solidne (barwy ziemi, szczególnie brąz), nowoczesne (kolory zimne, jak błękit i biel) lub świadczy usługi dla poszczególnej grupy społecznej (np róż to kolor kobiet, a kontrastowe barwy żółto- czerwone kojarzą się z młodością, podobnie jak żywa zieleń). Doradzamy w kwestii projektów, jeśli więc chcesz, by Twe logo niosło odpowiednie wartości, pomożemy Ci je wyrazić.
Nie bez kozery umieściliśmy w nagłówku hasło: „logotyp firmowy – Twój najlepszy pracownik”. Twoje logo nie wyjeżdża na wakacje, nie bierze urlopów i nie idzie na chorobowe. 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu pomaga Ci budować wizerunek profesjonalnej firmy. Logo jest podstawowym narzędziem brandingu, czyli budowania i kreowania marki. Bez logo nie ma marki. Czy znasz jakąkolwiek światową firmę bez logo? Czy znasz jakikolwiek ogólnoświatowy produkt bez logo? Nawet pomarańcze i banany mają naklejki z logotypami eksporterów lub plantacji, z których pochodzą.
Logotyp firmowy, a budowanie marki
Wszechobecność logo doprowadziła nawet do powstania filozofii no logo, wymierzonej w koncerny i korporacje. Jednak także małe zakłady, manufaktury lub gospodarstwa rolne mogą swoim logotypem firmować jakość wyrobów lub usług. Skuteczna strategia marketingowa może doprowadzić do stanu, gdy na widok Twojego znaku firmowego w kliencie rodzić się będzie pewność, że w Twojej firmie zostanie właściwie obsłużony. Warto zacząć ją budować od dobrego logo, takiego jakie może zaoferować Ci nasza Agencja.
Zainteresowała Cię usługa stworzenia logotypu firmowego?
To świetnie się składa! Mamy możliwość stworzenia Twojego logotypu firmowego.