Nowe elektryzujące logo Volkswagen. Tej marki samochodowej raczej przedstawiać nikomu nie trzeba. Volkswagen został założony w 1937 roku i jest jednym z największych producentów samochodów na świecie, posiadającym zakłady w 14 krajach i zatrudniającym ponad 195 000 pracowników produkujących pojazdy dla klientów w ponad 150 krajach.
Rekordowe tempo wdrożenia nowego brandingu
Podstawy strategiczne nowego projektu marki nie zostały stworzone wyłącznie poprzez agencje zewnętrzne, ale przez wspólny zespół Volkswagen Design and Marketing. Projekt został wdrożony z pełną integracją wszystkich działów firmy w rekordowym czasie dziewięciu miesięcy przy użyciu opracowanej przez Volkswagena koncepcji powerhouse, w której udział wzięło łącznie 19 wewnętrznych zespołów i 17 agencji zewnętrznych.
https://www.instagram.com/p/B2M2VG2hj2q/?utm_source=ig_web_copy_link
Nowe logo Volkswagen
Symbolem i znakiem towarowym będzie nowe logo. Będzie nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Logo zostanie zredukowane do niezbędnych elementów i zaprezentowane w nowym projekcie jako będzie płaskie i dwuwymiarowe. Umożliwi to bardziej elastyczne użytkowanie, co z kolei przełoży się na lepszą rozpoznawalność w mediach cyfrowych. Do tej pory logo VW było niebiesko-białe. Teraz dodano nowy niebieski odcień, umożliwiający dodatkowe warianty kolorystyczne.
Informacja prasowa Volkswagena
Nowy język wizualny marki Volkswagen
Nowy język wizualny marki będzie bardzo różnił się od prezentowanego dotychczas przez Volkswagena – będzie odważniejszy i bardziej kolorowy. Nacisk zostanie położony na ludzi. Volkswagen nie będzie już koncentrować się na perfekcjonizmie w fotografii pojazdów. W przyszłości głównym celem będzie przedstawienie realistycznych sytuacji, z którymi klienci mogą się identyfikować.
Informacja prasowa Volkswagena
Volkswagen będzie kobietą
Od kilkudziesięciu lat Volkswagen używa męskiego głosu do prezentacji swoich pojazdów i do celów reklamowych. Marka ma teraz stać się kobietą. Na prawie wszystkich rynkach kobieta o ciepłym, miłym i pewnym głosie przemówi w imieniu Volkswagena.
Informacja prasowa Volkswagena
Olbrzymie przedsięwzięcie
Zmiana marki Volkswagena jest jednym z największych tego typu projektów w branży na świecie. W sumie dotyczy to 171 rynków w 154 krajach. W 10 000 placówkach dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie zastąpionych zostanie .
Czy nowe logo VW może się podobać?
Może. Jeśli zestawimy je z elektrycznym kompaktem jakim jest ID.3 to zmiana wydaje się być uzasadniona i potrzebna. Nowości zawsze przynoszą zmiany. Czy się to podoba, czy nie wygląda na to, że pewna era motoryzacji jest powoli zakańczana. Choć zapewne jeszcze długo pojeździmy na popularnej „bezołowiówce” czy „ropie”, to przyszłość coraz odważniej zaznacza swoją obecność w otaczającej nas przestrzeni.
* * *
– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.
Źródła:
www.underconsideration.com
www.volkswagen.de
Foto:
www.volkswagen.de
Interesuje Cię usługa projektowania logo?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)