Nowe logo czy rebranding? Co będzie najlepsze dla Twojej marki? Z badań rynku przeprowadzonych pod koniec ubiegłego roku przez Endurance wynika, że ponad połowa marek nie dokonała zmiany logo, natomiast 75% badanych marek nie zamierza wprowadzać zmian w przyszłości. Okazuje się jednak, że niejednokrotnie modyfikacje pozwoliły znanym markom dostosować się do obowiązujących trendów. Odświeżenie wizerunku często wpływa pozytywnie na odbiór firmy przez klientów. Czy warto zmieniać logo i dlaczego to robić, a może zdecydować się na rebranding? Odpowiedź na te pytania poznasz w poniższym artykule.
Modyfikacja logo, czyli wizualne odświeżenie
Rozwój
marki i jej coraz szersza obecność w mediach stwarza niekiedy konieczność
dostosowania logo do zmieniających się potrzeb rynku i oczekiwań klientów.
Odświeżenie znaku dotyczy wyłącznie warstwy graficznej marki. Jeżeli nie
dostrzegasz problemów związanych z całościowym wizerunkiem marki i nie
planujesz zmiany strategii firmy, refresh jest dla ciebie właściwym pomysłem.
Dobrze prosperujące firmy, które nie potrzebują nagłego wzrostu zysków, mogą
skupić się na dopasowaniu swojego wizerunku do galopujących zmian
w mediach cyfrowych.
Nowy symbol marki – pozytywna zmiana dla dużych firm
Większą i bardziej kosztowną zmianą jest zaprojektowanie nowego logo marki. Takie rozwiązanie możesz zastosować, wykorzystując dotychczasową strategię firmy i sposób komunikacji. Nowy symbol marki to okazja, by odpowiedzieć na zmieniające się trendy lub nadążać za ewolucją w konkurencyjnych firmach. Zaletą takiej modyfikacji może być nowa energia do działania, która z pewnością nie pozostanie bez echa wśród twoich klientów.
Powinieneś jednak pamiętać o tym, że stworzenie nowego logo wiąże się z koniecznością przeprowadzenia kampanii informacyjnej, co z kolei wymaga nakładów finansowych. Najczęściej na taką zmianę mogą pozwolić sobie duże firmy, których zakres działań marketingowych jest na tyle szeroki, aby przeprowadzone zmiany nie wprowadziły dezinformacji i spadku zainteresowania marką.
Rebranding – ratunek dla przestarzałej strategii
Jeżeli twoja firma odnotowuje spadek sprzedaży bądź potrzebuje poszerzyć swoje wpływy, powinieneś pomyśleć nad rebrandingiem, czyli całkowitym przekształceniem firmy. Ten proces obejmuje gruntowne zmiany, od wartości i strategii marki, po aspekty wizualne. Jest to szansa na odbudowanie pozycji firmy na rynku. Rebranding umożliwia ponowny start ukierunkowujący firmę na bardziej aktualne cele. Warto skorzystać tu z pomocy doradców, które poprowadzą cały proces w stronę sukcesu.
Decyduj z rozwagą
Tak więc nowe logo czy rebranding? Decyzja o odświeżeniu logo, jego zmiany, czy też rebrandingu powinna być zawsze dobrze przemyślana. Każda z powyższych czynności będzie odpowiedzią na inne potrzeby danej marki. Szczególnie małe firmy powinny bardzo ostrożnie podchodzić do takich działań. Niemniej brak jakichkolwiek zmian wizerunkowych wpływa równie negatywnie na rozwój marki. Tylko ciągłe podążanie za obowiązującymi trendami gwarantuje wysoką pozycję na rynku.
Interesuje Cię usługa projektowanie logo?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)