Skip to main content

Tenisowa wojna płci

Niegdyś kobiety mogły tylko dołączać do pokazowego tenisowego tournée z udziałem mężczyzn. Założona w 1973 roku Organizacja WTA w rezultacie miała za zadanie wyrównać szanse kobiet w sporcie zawodowym jakim był tenis ziemny.

Billie Jean King, bezsprzecznie stała się ikoną kobiecego tenisa, a to za sprawą jej zaangażowania na rzecz rozwoju rozgrywek kobiecych w latach 1971–1972. Przede wszystkim dzięki słynnej wojnie płci i jej pokazowemu meczowi przeciwko Bobby’emu Riggsowi rozegranemu we wrześniu 1973, King pomogła kobiecemu tenisowi przykuć uwagę mediów. W rezultacie, z czasem zrównać pule nagród.

Wojna_płci_tenis_artybuty_pamiątki

Tenis dzisiaj

Współcześnie, konkludując, organizacja jest światowym liderem w sporcie zawodowym kobiet. Skupia ponad 1650 zawodniczek reprezentujących 84 kraje.

Zawodniczki rywalizują o rekordowe 180 milionów dolarów nagród. Niewątpliwie, godne uwagi jest to iż w 2019 roku padł rekord oglądalności (700 milionów widzów).
WTA Tour 2020 obejmuje 55 wydarzeń i cztery Wielkie Szlemy, obejmujące sześć kontynentów oraz 29 krajów i regionów. Sezon kończy się finałami Shiseido WTA w Shenzhen, oferując nagrodę w wysokości 14 milionów dolarów oraz w rezultacie uhonorowanie najlepszych graczy w singlu i deblu.

Serwis internetowy WTA

Nowy wizerunek marki WTA

Nowe logo WTA. Zawiera oczywiście dynamiczną przeróbkę liter W, T i A – z piłką tenisową działającą jako poprzeczka litery A – oraz – istotnie – do sylwetki tenisistki czekającej na zagranie swojej oponentki.

Zestawienie poprzedniego oraz nowego logo WTA

Nowe logo to bez wątpienia dynamizm oraz akcja. Przedstawiony w graficznym ujęciu silny zamach, uniesiona kontrolująca wzrokiem piłkę głowa to uchwycony w klatkę czasu moment jednego z najważniejszych w tenisie uderzeń – Serwisu. To tutaj bez wątpienia gracz ma absolutną kontrolę i zaczyna grę o punkt.

Godnym uwagi jest fakt iż symbol subtelnie nawiązuje do globalnego charakteru sportu. Zawodnik został umieszczony w kręgu, który bez wątpienia przywołuje uniwersalnego ducha platformy WTA.

Nowe logo WTA jest wysoce prawdopodobnie tym, czym powinno być to pochodzące sprzed 2010 roku.

Ewolucja logo Women’s Tennis Association

For the Game

Na zakończenie, jedną z ważnych uwag na marginesie jest to, że nowemu logo towarzyszy nowa kampania pt. „For the Game”. Za całokształt wrażeń wizualnych tej niewątpliwie skutecznej kampanii odpowiada Agencja Brandingowa Landor z Sydney w Australii.

Nowe logo WTA

Trochę o Idze Świątek

Ida Świątek to z pewnością jedna z najbardziej utalentowanych polskich tenisistek. Bezsprzecznie – zwyciężczyni m.in. 3 turniejów WTA w grze pojedynczej, istotnie triumfatorka French Open 2020.

https://www.wtatennis.com/videos/1922072/iga-swiatek-for-the-comebacks

* * *

– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone powyżej nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Dla wyjaśnienia – zostały przedstawione tutaj celem przykładu.

Źródła:
www.underconsideration.com
WTA Tour (wtatennis.com)
www.wikipedia.org

Leave a Reply

© 2024 Agencja Brandingowa LOGARYTM™ Sp. z o.o.