Tenisowa wojna płci
Niegdyś kobiety mogły tylko dołączać do pokazowego tenisowego tournée z udziałem mężczyzn. Założona w 1973 roku Organizacja WTA w rezultacie miała za zadanie wyrównać szanse kobiet w sporcie zawodowym jakim był tenis ziemny.
Billie Jean King, bezsprzecznie stała się ikoną kobiecego tenisa, a to za sprawą jej zaangażowania na rzecz rozwoju rozgrywek kobiecych w latach 1971–1972. Przede wszystkim dzięki słynnej wojnie płci i jej pokazowemu meczowi przeciwko Bobby’emu Riggsowi rozegranemu we wrześniu 1973, King pomogła kobiecemu tenisowi przykuć uwagę mediów. W rezultacie, z czasem zrównać pule nagród.
Tenis dzisiaj
Współcześnie, konkludując, organizacja jest światowym liderem w sporcie zawodowym kobiet. Skupia ponad 1650 zawodniczek reprezentujących 84 kraje.
Zawodniczki rywalizują o rekordowe 180 milionów dolarów nagród. Niewątpliwie, godne uwagi jest to iż w 2019 roku padł rekord oglądalności (700 milionów widzów).
WTA Tour 2020 obejmuje 55 wydarzeń i cztery Wielkie Szlemy, obejmujące sześć kontynentów oraz 29 krajów i regionów. Sezon kończy się finałami Shiseido WTA w Shenzhen, oferując nagrodę w wysokości 14 milionów dolarów oraz w rezultacie uhonorowanie najlepszych graczy w singlu i deblu.
Nowy wizerunek marki WTA
Nowe logo WTA. Zawiera oczywiście dynamiczną przeróbkę liter W, T i A – z piłką tenisową działającą jako poprzeczka litery A – oraz – istotnie – do sylwetki tenisistki czekającej na zagranie swojej oponentki.
Nowe logo to bez wątpienia dynamizm oraz akcja. Przedstawiony w graficznym ujęciu silny zamach, uniesiona kontrolująca wzrokiem piłkę głowa to uchwycony w klatkę czasu moment jednego z najważniejszych w tenisie uderzeń – Serwisu. To tutaj bez wątpienia gracz ma absolutną kontrolę i zaczyna grę o punkt.
Godnym uwagi jest fakt iż symbol subtelnie nawiązuje do globalnego charakteru sportu. Zawodnik został umieszczony w kręgu, który bez wątpienia przywołuje uniwersalnego ducha platformy WTA.
Nowe logo WTA jest wysoce prawdopodobnie tym, czym powinno być to pochodzące sprzed 2010 roku.
For the Game
Na zakończenie, jedną z ważnych uwag na marginesie jest to, że nowemu logo towarzyszy nowa kampania pt. „For the Game”. Za całokształt wrażeń wizualnych tej niewątpliwie skutecznej kampanii odpowiada Agencja Brandingowa Landor z Sydney w Australii.
Trochę o Idze Świątek
Ida Świątek to z pewnością jedna z najbardziej utalentowanych polskich tenisistek. Bezsprzecznie – zwyciężczyni m.in. 3 turniejów WTA w grze pojedynczej, istotnie triumfatorka French Open 2020.
https://www.wtatennis.com/videos/1922072/iga-swiatek-for-the-comebacks
* * *
– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone powyżej nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Dla wyjaśnienia – zostały przedstawione tutaj celem przykładu.
Źródła:
www.underconsideration.com
WTA Tour (wtatennis.com)
www.wikipedia.org