Nie tylko projektowanie logo
Rysunek satyryczny to oprócz projektowania logo i tworzenia reklam zajmuje w naszej firmie niezwykle wdzięcznym zagadnieniem, jakim jest rysunek satyryczny. Zabawne rysunkowe anegdoty mogą ubarwić reklamowy prospekt lub stronę internetową, zyskując Ci przychylność klientów.
Odrobina humoru potrafi poprawić i ocieplić wizerunek. Pozwala rozładować napięcie i odwrócić uwagę od nieprzyjemnych kwestii lub przedstawić je w nowym, absurdalnym świetle. Sprawia też, że firma przestaje być bezosobowym, martwym tworem, a zyskuje ludzką twarz. I to pozytywną, bo skorą do uśmiechu.
Tworzymy rysunki satyryczne na potrzeby artykułów, do publikacji, wydawnictw okolicznościowych. Współpracujemy chętnie z czasopismami i gazetami. Przykłady naszych prac dostępne są w osobnej zakładce portfolio. Jeśli Ci się spodobają, a nie wiesz, jak mógłbyś je wykorzystać w reklamie lub na potrzeby swojej firmy : przeczytaj koniecznie poniższy artykuł.
Rysunki satyryczne
na razie nie są zbyt często używane przez firmy, chociaż zmienia się to od czasu zdobycia popularności przez strony typu kwejk.pl i demotywatory.pl. Dzięki nim agencje reklamowe, które wypuszczą do sieci trafny i zabawny rysunek satyryczny mogą liczyć, że w przeciągu zaledwie paru godzin obejrzy go tysiące osób a nawet miliony osób.
Biorąc pod uwagę koszt, jaki trzeba włożyć w jego zaprojektowanie, jest to naprawdę tania kampania, ale musi być zrobiona z głową. Wtedy projekt publikowany jest na setkach profili na portalach społecznościowych, używany jako tapeta w telefonie lub na komputerze. Kolejne osoby, zachęcane przez znajomych, oglądają go i jeśli im się podoba, wysyłają dalej. Trzeba jednak uważać na kilka aspektów.
W rysunku satyrycznym zwróć na to uwagę
Po pierwsze, internauci są uczuleni na próby nachalnej reklamy. Jeśli obrazek będzie zbyt jawnie coś zachwalał, może przepaść w odmętach sieci na zawsze. Lepiej nie ryzykować za mocno i jedynie umieścić link do firmy w stopce rysunku. Nikt nie zainteresuje się rysunkiem satyrycznym, którego główną treścią jest wyliczenie zalet proszku do prania.
Satyra musi być zabawna i trafna, ale też nie powinna uwypuklać słabych stron danej usługi lub produktu.
Stworzenie dobrego rysunku satyrycznego na potrzeby reklamy to sztuka, nie przesadzajmy więc z epatowaniem naszą marką lub logo. Po drugie, treść rysunku musi się wiązać w jakiś sposób z działalnością firmy. W internecie bardzo powszechne są obrazki, stylizowane na lata pięćdziesiąte dwudziestego wieku, dotykające głównie spraw damsko-męskich. Pod nimi widnieje zawsze logo firmowe jednego z operatorów kart płatniczych.
Rysunek satyryczny, ale bez przesady
O ile rysunki są naprawdę zabawne, to jednak trudno powiedzieć, czy spełniają rolę stricte reklamową. O ile faktycznie to dobra metoda, by umieścić na portalach bezpłatnie swoje logo w treści, o tyle często ludziom, oglądającym te obrazki zdarzało się być zniesmaczonym, że poważna instytucja finansowa, zajmująca się przecież ich pieniędzmi, zajmuje się takimi sprawami, jak konflikt z teściową.
Rysunek satyryczny musi być wyważony, może lekko zahaczać o absurd, ale nie powinien razić. Warto jednak rozważyć użycie obrazków humorystycznych w swych kampaniach i materiałach reklamowych. Zabawny rysunek może ożywić wizerunek i niewielkiej piekarni i dużej korporacji. Poczucie humoru to bardzo ceniona zaleta, a okazja do uśmiechu zawsze zjednuje sympatię. Chętnie doradzimy w doborze odpowiedniej treści.
Reklamuj się z uśmiechem!
Zainteresował Cię ten tekst? Skontaktuj się z nami!