Skip to main content

Jeżeli planujesz założenie własnej firmy, pierwszą rzeczą, o której pomyślałeś jest zapewne jej nazwa (naming). Słusznie, gdyż jest to jedna z najważniejszych rzeczy definiujących nie tylko efektywność późniejszej strategii marketingowej firmy, ale i to, jakie skojarzenia będzie ona nasuwała. To nazwa wyróżni tożsamość Twojego biznesu, wykreuje jego wizerunek i stworzy solidne podłoże do jego utrwalania w oczach klientów. Jaka jednak powinna być, by zrobić to w sposób efektywny?

Naming, czyli na co wskazywać w nazwie firmy

Pierwszą rzeczą, na którą zwróci uwagę konsument, z którym się zetkniesz jest właśnie nazwa firmy. Na jej podstawie nasuną mu się pewne skojarzenia, pchając go albo ku skorzystaniu z jej oferty, albo też ku odejściu z brakiem zainteresowania nią. Właśnie dlatego podstawą jest to, aby wskazywała ona na branżę, w jakiej działa Twoja firma, a najlepiej jednocześnie pokazywała jej profil (usługi lub produkty) oraz sugerowała sposób jej działania czy cechę, którą się szczyci (solidność, terminowość, niskie ceny – cokolwiek chce się podkreślić). 

Nazwa powinna być zatem kompaktową wizytówką Twojego biznesu, w oryginalny sposób tworzącą skojarzenia wyłącznie z nim. Musi też osiągać zamierzony przez Ciebie cel, a nie tylko rzucać się w oczy i być łatwa do zapamiętania – cóż bowiem z tego, że wybrana przez Ciebie nazwa będzie wywoływać uśmiech, skoro będzie też jednocześnie sugerowała błahość, a konsumenci będą ją kojarzyli właśnie z brakiem poważnego do nich podejścia? To wszystko zdecydowanie trzeba przemyśleć.

Cechy idealnej nazwy dla Twojej firmy

Przyznasz chyba, że samo wskazanie na wszystkie podstawowe elementy firmy w jednym-dwóch słowach jest ciężkie. To jednak nie wszystko, gdyż ostatecznie decydując o nazwie swojej firmy powinieneś też zwrócić uwagę na to, by była:

  • pasująca do Twojej firmy – nazwa powinna być zgodna z ideą firmy i pasująca do jej charakteru;
  • prosta i jak najkrótsza – ludzie lubią proste, czytelne nazwy! Najlepiej takie, które pisze się dokładnie tak, jak wymawia; nazwa Twojej firmy musi być więc prosta w zapisie i wymowie;
  • przyszłościowa – wybierając nazwę firmy trzeba patrzeć też na to, czy za kilka lat również będzie na czasie;
  • „wpadająca w ucho” i rozpoznawalna – nazwa powinna wyróżniać się na tle innych i nie kojarzyć się z innymi zawodnikami w Twojej branży; musi też łatwo zapadać w pamięć i być na tyle oryginalna, by kojarzyła się z produktem oferowanym przez Twoją firmę.

W tym wszystkim musisz mieć jednak świadomość, że nie jesteś sam, a naming możesz zlecić profesjonalnej agencji. Sięgnięcie po nią może być zresztą świetnym rozwiązaniem – zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jak istotna jest nazwa na każdym etapie istnienia firmy i jak kłopotliwa może być jej późniejsza zmiana, w przypadku, gdy zostanie niewłaściwie dobrana.


Interesuje Cię usługa namingu?

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

Leave a Reply