Tanie logo, czym ono właściwie jest? Zwykłym znaczkiem będącym etykietą Twojej firmy? Co o logo wiedzą Twoi bliscy i znajomi?
Na te oraz inne pytania często musisz sobie odpowiadać w momencie przeszukiwania internetu celem znalezienia odpowiedniej oferty, a tych jak wiesz jest naprawdę dużo.
Jak z pośród dziesiątek sobie podobnych wybrać odpowiednią, skoro z każdej strony kuszą frazami? „U nas tanie logo”, „mamy najlepsze projekty”, „mamy najwięcej zrealizowanych projektów”, itp.
Spójrz co powinno być z Twojego punktu widzenia istotne.
Strona internetowa
1. Zobacz, czy projektant posiada stronę internetową, jeśli tak wejdź na nią koniecznie i sprawdź czy Ci się podoba. To pierwszy ważny wyznacznik, nie zlecisz bowiem wykonania swojego projektu logo osobie, która zaprojektowała swoją własną stronę w sposób nieprofesjonalny i nie warty uwagi,
Portfolio
2. Prześledź zawarte na stronie Portfolio. Oczywistym faktem jest, że najlepiej ocenić zaangażowanie, pomysły oraz warsztat po pracach zawartych w portfolio,
Rekomendacje
3. Rekomendacje. Ten element urzeczywistnia w sposób namacalny rzemiosło projektanta. Jeżeli takowe występują przejrzyj je i oceń co mieli do napisania inni, którzy współpracowali z nim przed Tobą,
Brief (formularz dot. logo)
4. Briefing. Osoby, którym wystarczy kilka zdań o Twojej firmie i tylko na podstawie tego są w stanie zaprojektować swoje tanie logo powinny być dla Ciebie ostrzeżeniem, ponieważ nic dobrego z ich strony Cię nie czeka,
Umowa
5. Umowa. Jeżeli zainteresujesz się już danym projektantem zapytaj czy podczas współpracy spiszecie umowę cywilno-prawną określającą prace, które mają zostać wykonane.
Prawa autorskie
6. Prawa autorskie. Punkt często omijany, a szkoda ponieważ już to powinno dać Ci do myślenia, że skoro autor chce to ukryć to oznacza, że pracując wykorzystuje już istniejące, lub stworzone przez kogoś innego wzorce.
Jest wysoce prawdopodobne, że tanie logo, które zostanie dla Ciebie zaprojektowane nie będzie przedstawiało rzeczywistego przesłania. Zwykle są to kolorowe abstrakcyjne znaki, a tylko Tobie jest wmawiane, że świetnie pasują do profilu Twojej firmy.
Firma projektująca dla Ciebie logo powinna zdeklarować już na samym początku, że otrzymasz od projektanta szczegółowy, merytoryczny opis stworzonego logo, co daje Tobie gwarancję należytego odbioru marki przez Twoich przyszłych klientów.
– –
Zawarte w tekście przykłady grafik umiejscowione zostały tutaj jedynie celem przykładu. Strona www.logarytm.com.pl przedstawia pewnego rodzaju graficzne spojrzenie autora na otaczający go świat.