Skip to main content

W zaledwie kilka sekund po wejściu na stronę użytkownik nieświadomie wyrabia sobie o niej opinię. Od tego, czy będzie ona pozytywna, czy negatywna zależy wiele czynników. Na szczęście na znaczną ich część można wpłynąć, dzięki czemu UX będzie zachęcało do spędzenia czasu na witrynie i ponownego jej odwiedzenia. Dlaczego user experience jest tak ważne?

Jak rozumieć UX?

UX odnosi się do tworzenia produktów i usług, które zapewniają satysfakcjonujące, odpowiednie i znaczące doświadczenia użytkownikom stron internetowych. Badania wskazują, że jeszcze przed kliknięciem przycisku, przewinięciem witryny lub zmaksymalizowaniem okna odbiorcy już mają pewne odczucia, które mogą skutkować zaprzestaniem przeglądania treści lub przeciwnie – spędzeniem kilkunastu dodatkowych minut na danej stronie.

Istnieje prawdopodobieństwo, że jeśli elementy wizualne lub funkcjonalność witryny będą wydawać się zaśmiecone, przestarzałe lub w jakikolwiek sposób nieodpowiednie, to przeciętny użytkownik będzie prawdopodobnie szukać informacji lub produktów gdzie indziej.

Zasady UX

Czasami doskonały projekt strony internetowej nie pozwala osiągnąć zamierzonych celów, ponieważ nie przestrzega on wytycznych UX. Trzeba więc zawsze na pierwszym miejscu stawiać na wygodę użytkowników i pamiętać o tym, że aż 75% ludzi ocenia wiarygodność firmy na podstawie wyglądu jej witryny! Dlatego ważne jest, aby wdrożyć do projektu kilka zasad user experience:

  1. To użytkownik korzysta ze strony

Często pojawia się pokusa, aby na stronie pojawiły się elementy, które w żaden sposób nie poprawiają UX. Mogą to być wyskakujące okna, spektakularne efekty graficzne czy dźwiękowe. Jednak jeśli ma się np. sklep internetowy, to użytkownik chce w nim coś kupić, a nie słuchać muzyki. Lepiej poświęcić środki na dobrą wyszukiwarkę i porządny opis produktów niż na składowe, które nic nie wnoszą.

  •  Hierarchia serwisu WWW

Ustalenie hierarchii witryny jest świetnym sposobem na odniesienie sukcesu w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo UX i SEO idą ze sobą w parze, więc takie rozwiązanie ułatwia zarówno odwiedzającym, jak i botom poruszanie się po stronie. Chociaż struktura witryny może różnić się w zależności od branży i celów każdej firmy, kluczem do sukcesu jest natychmiastowe udostępnienie tego, czego szukają użytkownicy.

  • Kontekst

UX sprawia, że niezależnie od zamiarów użytkowników, szybko znajdą oni na stronie to, czego szukają. Jeśli dla kogoś najważniejsze są najnowsze informacje z branży, to przejdzie do aktualności lub bloga. Jeśli ktoś chce skontaktować się z firmą, to kliknie zakładkę z danymi. Podróż po witrynie powinna być intuicyjna, prosta i efektywna. 

Korzyści z dobrego UX

User experience to jedno z najważniejszych zagadnień, jakie powinno się brać pod uwagę podczas projektowania strony. Przynosi ono wiele korzyści, w tym:

  • pomaga zbudować bazę lojalnych klientów,
  • zmniejsza koszty włączenia strony,
  • zapewnia lepsze działanie witryny,
  • poprawia SEO,
  • zwiększa przychody,
  • promuje wiarygodność,
  • pozwala konkurować z większymi przedsiębiorstwami.

Interesuje Cię usługa stworzenia strony internetowej?

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

Leave a Reply