Aston Martin ma nowe logo i tym samym wkracza w nową erę dzięki zmianie pozycjonowania marki i nowemu ikonicznemu logo ze skrzydłami.
Wizja Astona Martina to bycie najbardziej pożądaną, ultra-luksusową brytyjską marką na świecie, tworzącą najbardziej wyszukane samochody sportowe. Założony w 1913 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda Aston Martin jest uznawany za ikonę globalnej marki, która jest synonimem stylu, luksusu, wydajności i ekskluzywności. Aston Martin łączy najnowszą technologię, honorowe rzemiosło i piękną stylistykę, produkując gamę luksusowych modeli cieszących się uznaniem krytyków, w tym Vantage, DB11, DBS, DBX i swój pierwszy hipersamochód, Aston Martin Valkyrie.
Aston Martin Lagonda z siedzibą w Gaydon w Anglii projektuje, tworzy i eksportuje samochody, które są sprzedawane w 56 krajach na całym świecie. Jej samochody sportowe są produkowane w Gaydon, a luksusowe SUV-y DBX są dumnie produkowane w St Athan w Walii. Lagonda została założona w 1899 roku, a Aston Martin w 1913 roku. Obie marki połączyły się w 1947 roku, gdy obie zostały zakupione przez nieżyjącego już Sir Davida Browna, a firma jest obecnie notowana na londyńskiej giełdzie jako Aston Martin Lagonda Global Holdings.
Nowa tożsamość Aston Martin
Odważna nowa tożsamość kreatywna zaprezentowana w ramach strategicznego repozycjonowania ma na celu przyspieszenie wzrostu marki i dotarcia do nowych odbiorców. Nowa wersja ikonicznych ręcznie emaliowanych skrzydeł, które znajdą się na samochodach sportowych następnej generacji.
Intensywność
Marka tych sportowych samochodów to przede wszystkim emocje związane z jazdą Astonem Martinem. Kultowe skrzydła Astona Martina wkraczają w nową, intensywną erę. Brytyjska marka samochodów ultra-luksusowych rozpoczyna dziś nową, odważną strategię kreatywną marki i globalną kampanię marketingową, aby jeszcze bardziej przyspieszyć swój rozwój wśród nowych odbiorców.
Celebrując pozycję firmy jako producenta najbardziej uzależniających samochodów o wysokich osiągach i skupiając się na idei marki Intensity. Driven. kreatywna tożsamość opiera się na silnej, ugruntowanej reputacji Astona Martina, który łączy luksusowe rzemiosło i wyrafinowany design z wysokooktanowymi emocjami i intensywną przyjemnością z jazdy, co zostało zdefiniowane przez zapierające dech w piersiach nowe modele, takie jak DBX707, V12 Vantage i bezkompromisowy Aston Martin Valkyrie.
Strategiczna zmiana pozycjonowania jest największą inwestycją w markę Aston Martin od ponad dekady i wzmacnia jej pozycję na szczycie segmentu ultra-luksusowego. Opiera się na rosnącym zainteresowaniu Astona Martina szerszą, zamożną globalną publicznością, do której marka jest strategicznie skierowana, jednocześnie wspierając jej podstawowe wartości.
W najbliższy weekend Aston Martin Aramco Cognizant F1TM Team z dumą zaprezentuje nowe skrzydła w na Grand Prix Francji. Z okazji 100. rocznicy pierwszego startu marki w Grand Prix, Aston Martin będzie symbolicznie ścigał się z oryginalnym logo – na wzór marki, która po raz pierwszy wystartowała w Grand Prix w 1922 roku.
Delikatny redesign marki Aston Martin?
Oprócz nowej ekspresji wizualnej i słownej, delikatny redesign obejmuje współczesną aktualizację ikonicznych skrzydeł, stworzonych przez światowej sławy zespół projektowy producenta we współpracy z uznanym brytyjskim reżyserem sztuki i grafikiem Peterem Saville.
W formie fizycznej nowy wzór skrzydeł został wykonany ręcznie przez rzemieślników w dzielnicy jubilerskiej Birmingham i zostanie po raz pierwszy zastosowany w nowej generacji samochodów sportowych Astona Martina, co jeszcze bardziej podkreśli koncentrację Astona Martina na ultra-luksusowości, wydajności i intensywności jazdy.
Jest to pierwsza poważna aktualizacja marki od 2003 roku i dopiero ósmy raz w 109-letniej historii Astona Martina, kiedy została ona znacząco zmieniona. Z okazji premiery Aston Martin opublikował zakulisowe zdjęcia wyjątkowego procesu tworzenia emblematu. W studiu Vaughtons w Birmingham, 203-letniej firmy złotniczej znanej z wykonania Pucharu Związku Piłki Nożnej i medali na Olimpiadę w Londynie w 1908 roku.
Intensity. Driven.
W krótkim, zapierającym dech w piersiach filmie, w którym przedstawiono wszystkie pięć aktualnych modeli Astona Martina o wysokich osiągach. Oddając uczucie jazdy i emocjonalną więź, jaką kierowcy mają ze swoimi samochodami, film pokazuje stymulujące efekty fizjologiczne jazdy Astonem Martinem, z wizualizacją danych sensorycznych dotyczących rozszerzenia źrenic i tętna, uzyskanych dzięki badaniom biometrycznym podczas ekscytujących, szybkich okrążeń w Astonie Martinie Valkyrie – najdoskonalszym hipersamochodzie.
Zwycięskie osiągi
Na całym świecie zostanie również wydana seria silnie oddziałujących zasobów społecznościowych, cyfrowych i drukowanych – zawierających sugestywne obrazy i emocjonalne, wyrafinowane krótkie i długie teksty, sławiące pasję Astona Martina do rzemiosła, dbałość o szczegóły i zwycięskie osiągi.
„W oparciu o nasz powrót na szczyt sportów motorowych w Formule 1, wprowadzenie Intensity. Driven. oznacza kolejny etap naszej ewolucji marki Aston Martin, w którym uwalniamy jej globalny potencjał i maksymalizujemy naszą wyjątkową pozycję w awangardzie ultra-luksusu i wysokich osiągów.”
„Zachowując elegancję i wyrafinowanie, za które nasza marka i produkty są szanowane na całym świecie, ten kierowany emocjami kierunek kreatywny zwiększa śmiałość, ostrość i intensywność cech, które zawsze charakteryzowały Astona Martina.”
„Wierzymy, że ten nowy wymiar, angażując naszą lojalną bazę klientów, będzie kapitalizował rosnący popyt ze strony nowego pokolenia klientów Astona Martina, gdyż ponad 60% naszej obecnej sprzedaży to osoby, które dopiero poznają markę.”
Renato Bisignani, szef globalnego marketingu i komunikacji w firmie Aston Martin
„Ponieważ projektujemy, aby ludzie się zakochali, aby połączyć się z sercami i umysłami naszych klientów, każdy przedmiot, który projektujemy w Aston Martin, ma głębokie znaczenie i intencję oraz jest tworzony ze szczerością i emocjami”.
„Ponieważ zbliżamy się do ekscytującego momentu ewolucji produktu, nie inaczej było w przypadku projektowania nowych skrzydeł. Każdy milimetr każdej linii – każdego kształtu w nowych skrzydłach – został zaczerpnięty z głębi naszego 109-letniego źródła kreatywności Aston Martin.”
Marek Reichman, wiceprezes wykonawczy i dyrektor kreatywny Aston Martin
Ikona projektowania graficznego
Dodanie Petera Saville’a, ikony brytyjskiego projektowania graficznego i inspirującej dla mnie postaci twórczej, przeniosło nasze poszukiwania i ewolucję skrzydeł na inny poziom. Aby dostrzec tę nową tożsamość, należy zrozumieć, że jak większość elementów Astona – ta również została ręcznie wykonana. Jest to pierwszy krok do tego, aby skrzydła znalazły się w centrum naszej następnej generacji ultra-luksusowych samochodów sportowych.
Peter Saville powiedział: „Aktualizacja skrzydeł Astona Martina jest klasycznym przykładem koniecznej ewolucji logotypów o sprawdzonym pochodzeniu.
„Subtelne, ale konieczne ulepszenia nie tylko utrzymują świeżość form, ale pozwalają na uwzględnienie w przyszłości nowych technologii, sytuacji i zastosowań. Proces ten polegał na wyjaśnieniu i podkreśleniu kluczowej cechy marki Aston Martin.”
Źródło:
Brand New: New Logo for Aston Martin by Peter Saville and In-house (underconsideration.com)
Aston Martin takes off into new era with brand repositioning and new iconic wings logo – Aston Martin | Pressroom