Świętując swoją 75 rocznicę, Ferarri postanowiło ujawnić specjalne logo, które oddaje hołd człowiekowi, od którego wszystko się zaczęło — Enzo Ferrari. Enzo Ferrari założył kultową firmę motoryzacyjną w Maranello w 1947 roku i zanurzył się w świecie wyścigów Grand Prix zaledwie trzy lata później.
Pasmo sukcesów Ferrari trwa w najlepsze
Ferrari ustawiło się obok innych kultowych marek, takich jak Alfa Romeo i Maserati, w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Formuły 1 na torze Silverstone w 1950 roku. Dziś Ferrari jest jedynym zespołem, który startował w Formule 1 każdego roku od początku istnienia mistrzostw.
Od tego czasu Ferarri stało się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, a nawet najsilniejszą marką luksusową na świecie w 2021 roku – według Brand Finance. Brand Strength Index uzyskał 93,9 punktów na 100 możliwych i ma siłę marki AAA+. Rok 2022 zapowiada się również jako rok pełen wrażeń dla marki. Ferrari wprowadzi na rynek SUV-a o wysokich osiągach, Ferrari Purosangue, a także wersję kabrioleta 296 GTB, hybrydowy samochód sportowy typu plug-in. Oprócz tego, włoski producent ma również zamiar wprowadzić nowe modele Icona, które będą kontynuacją modeli Monza SP1 i SP2.
2022 rokiem Ferrari?
2022 zapowiada się na wielki rok dla obu działów Ferrari – drogowego i sportów motorowych. Z jednej strony, Purosangue zostanie wprowadzony do kapitalizacji na rosnącej popularności wysokiej klasy SUV-ów. Z drugiej strony, Scuderia Ferrari ma nadzieję, że jej następny samochód Formuły 1 będzie wreszcie konkurencyjny i będzie walczył z Mercedesem i Red Bullem w ramach nowych przepisów wchodzących w życie.
W przyszłym roku pojawi się również wersja kabrioleta modelu 296 GTB, która będzie nosić oznaczenie GTS, zachowując jednocześnie hybrydowy układ napędowy V6 typu plug-in z coupe. Potężniejszy wolnossący silnik V12, który ma przewyższyć 812 Competizione o mocy 830 KM, został potwierdzony, ale nie jest jasne, czy zostanie zaprezentowany w nowym samochodzie już w 2022 roku.
Co dalej z kultową marką?
W planach są kolejne modele Icona, będące kontynuacją modeli Monza SP1 i SP2 oraz niedawno wprowadzonej Daytony SP3. Jeśli chodzi o wyścigi, Prancing Horse zgłosił się do udziału w programie Le Mans Hypercar (LMH) w 2023 roku. Idealnie byłoby, gdyby następca LaFerrari wywodził się z samochodu wyścigowego przeznaczonego do rywalizacji w nowej najwyższej klasie FIA World Endurance Championship (WEC). Oprócz ujawnienia produktu, Ferrari przechodzi kilka poważnych zmian organizacyjnych.
Benedetto Vigna został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego 1 września i planuje korporacyjne przetasowania. Firma z Maranello ogłosiła już, że Nicola Boari, Chief Brand Diversification Officer, wraz z Michaelem Leitersem, Chief Technology Officer i Vincenzo Regazzoni, Chief Manufacturing Officer, wkrótce odejdą. Zastępcy tych trzech członków wyższej kadry kierowniczej zostali już zidentyfikowani i zatrudnieni, a pełne szczegóły dotyczące zmian strukturalnych zostaną ujawnione 10 stycznia.