Pod długich pracach koncepcyjnych, spółka InnerWeb doczekała się swojego logotypu. Muszę stwierdzić, że to kawał dobrej graficznej roboty …
Na początek
W projektowaniu logotypu wszystko ma swój początek. Takim początkiem jest wypełniany z klientem lub przesłany mu drogą mailową formularz. Ma on za zadanie zgromadzenie ważnych informacji dotyczących branży, określeniu kierunku prac projektowych, uwag klienta, a także jego pomysłów.
Praca koncepcyjna
Nic nie jest w stanie zastąpić czasu z kartką i ołówkiem. Rodzące się w głowie koncepcje właśnie tutaj mają swój wyraz.

Korekty
Gdy projekt jest już wstępnie zaakceptowany i tym samym ma określony dalszy kierunek działań można przystąpić do wprowadzania zmian.


Czym jest księga znaku?
To nic innego jak drogowskazy na drodze informujące kierowcę jak powinien się na niej zachowywać i czego przestrzegać. Księga znaku powinna zawierać wszystkie potrzebne informacje o tym jak używać stworzony projekt dla dobra klienta.
Innymi słowy logotyp powinien być dostarczany wszelkim podmiotom (w tym przede wszystkim studiom graficznym, drukarniom oraz producentom materiałów promocyjnych) tylko i wyłącznie w postaci elektronicznej wraz z wersją elektroniczną Księgi w celu uniknięcia użycia znaku niezgodnie z zasadami tożsamości wizualnej InnerWebSp. z o.o.
Zobacz przykład:
• księga znaku logo WIP Sp. z o.o. (.pdf)
• księga znaku INNERWEB Sp. z o.o. (pdf)
Co to jest pole ochronne znaku?
Pole ochronne znaku (x) to koło mające swój środek w kropce litery “i”, a kończące się z lewej zewnętrznej części logotypu. To obszar, w którym nie powinny znajdować się żadne inne elementy naruszające integralność logo (np. tekst, grafiki, brzegi arkusza bądź ekranu).
Prawidłowo stosowane Pole ochronne znaku zabezpiecza logo przed niepożądanymi ingerencjami z zewnątrz i zapewnia tym samym prawidłowy, niezakłócony odbiór wizualny.
Pole podstawowe (1/2 x) określa najmniejszy możliwy obszar, w którym nie powinny znajdować się żadne inne elementy naruszające integralność logo (np. tekst, grafiki, brzegi arkusza bądź ekranu). Podczas skalowania logo pole ochronne znaku należy odpowiednio powiększać lub pomniejszać.

Tak robić nie należy
Nie powinno się dopuszczać do sytuacji, w której logo przybiera formę przedstawionych tutaj złych przykładów. Grozi to destabilizacją najistotniejszego elementu identyfikacji wizualnej firmy, co w konsekwencji przynosi skutek odwrotny od zamierzonego.Użycie logo w nieprawidłowy sposób nie tylko nie podnosi prestiżu firmy, ale świadczy o niedbałości braku profesjonalizmu.

Podziękowanie za współpracę
Referencje w formie wideo. To bardzo miły gest ze strony firmy InnerWeb Sp. z o.o. – Dziękujemy!
* * *
Interesuje Cię tworzenie logotypu?
Klient:
INNERWEB Sp. z o.o.
www.innerweb.pl
Zakres prac:
• Księga Znaku WIP Sp. z o.o.,
• Projekt logotypu INNERWEB Sp. z o.o.,
• Stworzenie księgi znaku INNERWEB