Skip to main content

Mogłoby się wydawać, że niezwykle łatwa dostępność do wielorakich obrazów sprawi, że trudno będzie ustalić, które z nich cieszą się największą popularnością. Jednak tak jak w przypadku wszystkiego, co związane jest z marketingiem, grafiki również podlegają trendom i niektóre z nich chętniej są wybierane przez największe firmy. Czym się charakteryzują? Co jest modne w 2020 roku?

Realizm w czystej postaci

Po latach, kiedy to zarówno ludzie, jak i budynki, a nawet i żywność musiała prezentować się na zdjęciach idealnie, przyszedł czas na realizm. Niezależnie od tego, czy coś jest brutalne, niewygodne lub estetyczne – ma odzwierciedlać rzeczywistość w najmniejszym szczególe. Grafiki, które przedstawiają autentycznych ludzi, mogą dosadniej przekazać prawdę i trafić do klientów na wielu płaszczyznach.

Photo by Anna Shvets from Pexels

Efekt jest realistyczny, jednak dojście do niego nie musi takie być. Na reklamach są widoczne prawdziwe chwile bez zbędnych rekwizytów, sztucznego oświetlenia lub nadmiernego retuszu cyfrowego. Aby to osiągnąć, firmy eksperymentują z celową nadmierną ekspozycją, przypadkowymi kadrami i filtrami, które postarzają zdjęcia.

Trend ten dotyczy także logo i innych wizualnych narzędzi marketingowych. Przedsiębiorcy stawiają na prosty przekaz, który w najbardziej obrazowy sposób przedstawia to, czym zajmuje się firma. Romantyzm, eksponowane marki i tuszowanie niedoskonałości skończyły się wraz z 2019 rokiem.

W morzu spokojnych kolorów – możliwe w grafice?

Nie da się ukryć, że rok 2020 sprawił, że wiele aspektów życia musiało ulec aktualizacji. Agencje reklamowe przestały więc wykorzystywać w swych kampaniach silne, odważne kolory i skupiły się na tym, by dać konsumentom chociaż trochę spokoju. Z tego powodu odcienie natury okazały się strzałem w dziesiątkę, szczególnie:

  • błękit morza,
  • zieleń traw,
  • szarość burzowych chmur,
  • róż zachodzącego słońca.
Photo by Markus Spiske from Pexels

Zastosowanie kolorów ma niebagatelne znaczenie w marketingu. Dobre hasło reklamowe może być zupełnie niezauważone, jeśli będzie umieszczone na nieciekawym tle. Podążanie za graficznymi trendami to coś więcej niż tylko wybieranie modnych odcieni. To spełnianie oczekiwań klientów i dawanie im tego, czego w danym momencie najbardziej potrzebują. W 2020 roku jest to spokój.

Bycie tu i teraz

W kampaniach marketingowych i na grafikach wykorzystywanych w reklamach coraz rzadziej można zobaczyć sceny, które są niespotykane czy dziwne. Firmy zdały sobie sprawę z tego, że to przeciętny konsument generuje największe zyski. A taki klient nie jest olimpijczykiem czy prezesem międzynarodowej korporacji. Przedsiębiorstwa zwracają się ku normalności i zauważają, że nawet w codziennych czynnościach można znaleźć coś ciekawego i pięknego.

Grafiki mogą przestawiać rodzinne ciepło, spotkania z przyjaciółmi, rozmowy telefoniczne i inne chwile, które szybko umykają. Trend ten jest widoczny też w nazwach nowo powstających firm. Odchodzi się już od wyszukanych, trudnych, oryginalnych i skomplikowanych, na rzecz tych swojskich i nacechowanych pozytywnie.

Leave a Reply