Branża odzieży sportowej to gorące pole bitwy dla wielkiego biznesu, konkurującego równie agresywnie jak sportowcy na ringu. Każda firma walczy o możliwość ubierania sportowców w swoją własną markę odzieży. A ponieważ wielki sport to także globalne transmisje wideo dla wielomiliardowej publiczności, znaczenie rozpoznawalności marki jest ogromne.
Czy Adidas zmieni swoje logo na Mistrzostwa Świata w Katarze?
Adolf Dassler po raz pierwszy zaczął produkować buty w 1924 roku, a nazwę swojej firmy zarejestrował w 1949 roku. W 1967 roku firma zaczęła używać trzech pasków w projektowaniu butów, aby zidentyfikować swoje produkty na rynku. Jednak paski nie były oficjalną cechą marki aż do 1971 roku, kiedy to kultowe logo Adidas zostało zaprezentowane światu.
W ostatnim czasie wyciekła informacja, że Adidas użyje nowego logo na swoich strojach z Mistrzostw Świata w 2022 roku. Teraz możemy ujawnić więcej na temat nowego logo Adidasa, które rzeczywiście jest częścią szerszej strategii marki trzech pasków.
Według różnych plotek adidas przyjedzie na Mistrzostwa Świata w Katarze 21 listopada z nowym logo na koszulkach, usuwając nazwę firmy i pozostawiając tylko logo z trzema paskami po przekątnej. Usunięcie napisów stanowi subtelną, ale ważną innowację dla niemieckiej firmy, która podąża ścieżką minimalizmu, eksplorowaną już przez wielu konkurentów i stawia wszystko na ikoniczną moc trzech pasków.
Nowe logo ma się pojawić na strojach treningowych Niemiec, Hiszpanii i Meksyku, a najprawdopodobniej także na strojach meczowych. Nie wiadomo jednak, czy zmiana ta zagości również na strojach klubowych, gdyż terminy tego mundialu nie pozwalają na to, aby logo zadebiutowało w trakcie rozgrywek i zaraz potem zostało wykorzystane na koszulkach drużyn sponsorowanych przez adidasa. Ewentualnie stroje z nowym logiem mogą być dostępne od sezonu 2022/23.
W każdym razie adidas chce wrócić do roli technicznego sponsora referencyjnego na świecie i trzymać na dystans wiele marek, które w ostatnich latach zyskały na przestrzeni i widoczności. Odświeżenie logo może być pierwszym krokiem.
Jak ma wyglądać nowe logo Adidasa?
Znak trzech pasków jest bez wątpienia kwintesencją symbolu adidasa. Został on stworzony przez założyciela firmy adidas, Adi Dasslera, i po raz pierwszy użyty na obuwiu w 1949 roku. Dassler stworzył symbol, który mógł być natychmiast rozpoznawany, gdy jego obuwie było używane w zawodach sportowych i kojarzone z adidasem. Podkreślił to skojarzenie sloganem „The Brand with the 3 Stripes” („Marka z 3 paskami”). Po raz pierwszy 3 paski zostały użyte na odzieży w 1967 roku. Obecnie 3 paski są rozpoznawalne na całym świecie jako symbol adidas.
Nowe logo ma się prezentować bez dotychczasowego napisu adidas. Pozostaną na logu jedynie trzy legendarne i charakterystyczne paski
Wiele dostępnych informacji sugeruje, że nowe logo adidas zostanie wprowadzone w całym asortymencie „adidas Football”, z klubowymi strojami, które podobno będą podążać za nową tożsamością od 2023/24 roku, podczas gdy inne artykuły sportowe i lifestylowe mogą również zawierać nowe logo od końca 2022 roku.