Biedronka jest jednym z największych potentatów sprzedaży na świecie. Jeronimo Martins należy do hiszpańskiego magnata dystrybucji żywności. Logo Biedronki jest szeroko rozpoznawalne i gwarantuje rzetelną jakość za dość niską cenę. W zeszłym roku dyskont zarobił w Polsce ponad miliard złotych.
Logo Biedronki gwarancją niskich cen
Logo Biedronki kojarzy się Polakom z żółtą siecią sklepów spożywczych, w których można zrobić spore zakupy spożywcze i przemysłowe, za rozsądną cenę. Czerwona, uśmiechnięta biedronka z siedmioma kropkami na swych skrzydłach zachęca do codziennych zakupów i oferuje liczne zniżki na podstawowe produkty. Jak głosi motto marki- w Biedronce klient znajdzie „codziennie niskie ceny”. Dlatego dyskont już dawno stał się poważną konkurencją osiedlowych sklepów, a także innych sieciówek spożywczych, tym bardziej że jest jednym z najchętniej odwiedzanych placówek handlowych przez klientów.
Logo sklepu widać już bowiem z daleka na wielu osiedlach, nie tylko w metropoliach, ale także małych miasteczkach oraz wsiach. Symbol tej sieci stał się znakiem rozpoznawczym miejsca, gdzie przeciętny Kowalski zrobi nie tylko zakupy podstawowych produktów spożywczych i chemicznych, ale także kupi dobrej jakości sprzęt gospodarstwa domowego w niskiej cenie.
Czapki z logo Biedronki
Biedronka dość często bierze udział w akcjach społecznych. W tym roku logo sklepu wspomogło Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i dzięki temu dołączyło do akcji, w której wcześniej brał udział już jego konkurent, Lidl. Ponieważ logo Biedronki jest znane i bardzo rozpowszechnione wśród klientów polskiej społeczności, dość łatwo było sprzedać oferowany Orkiestrze produkt i zasilić zaszczytną akcję Owsiaka.
Co więcej, Biedronka całą kwotę z jego sprzedaży przekazała na WOŚP. Mowa oczywiście o modnych, zimowych czapkach , które można było zakupić podczas akcji w sklepach od 10 stycznia. Już z daleka było na nich widoczne logo Biedronki, która usiadła sobie przy serduszku Orkiestry. Jak na logo Biedronki przystało cena czapek była niska, bo jedna sztuka kosztowała symboliczne 9,99zł, a oferowany produkt był dobrej jakości. Czapki z Biedronką i serduszkiem to nie jedyne produkty sieci, które wsparły akcję Owsiaka.
Klienci mieli także do wyboru kubki termiczne oraz bawełniane siatki wielokrotnego użytku, aczkolwiek ich cena była już wyższa.
Warto zwrócić uwagę, że dzięki wzięciu udziału w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, logo Biedronki będzie już nie tylko kojarzyć się z niskimi cenami, ale również ważną i popularną akcją dobroczynną i wielkim , czerwonym sercem.
Znaczenie logo w biznesie
Dobrze zaprojektowane logo to podstawa w biznesie . Pozwala na identyfikację marki i utożsamianie jej z codziennym życiem klienta. Powinno ono być tak stworzone, aby było charakterystyczne dla danej firmy, rozpoznawalne, niepowtarzalne, jak również przyjazne klientowi.