Call of Duty to jedna z najpopularniejszych i najbardziej sprzedających się gier typu FPS, dostępnych na rynku. Seria gier wideo powstała za pomocą wydawców, jednym z nich jest Activision. Gra należy do gatunku strzelanek pierwszoosobowych, głównie trafiając do miłośników takowej rozgrywki. Na przestrzeni lat powstało wiele części danego tytułu, więc przyszła pora na kolejną część serii.
Premier nowego Call of Duty
Niedawno wydawca Activision i Infinity Ward zaprezentowali swój nowy tytuł, który ma mieć premierę już niebawem. Wraz z oficjalnym ujawnieniem nazwy, jaką ma nosić nowa część Call of Duty 2022, na swoich social mediach wydawcy również podzielili się z obserwatorami nowym logiem. Kwestia pomysłu na logo bardzo przykuła uwagę wielu internautów i miłośników serii gier, jaką jest marka Call of Duty. Ze względu na to warto się przyjrzeć sprawie odświeżonego logo bliżej.
Wygląd logo
Na mediach społecznościowych, a w szczególności na Twitterze, który jest jedną z najpopularniejszych platform zrzeszających ludzi, doszło do ogromnego szumu i podziału wśród fanów. Logo na przestrzeni lat zmieniło się, dostosowując się do panujących trendów lub do odświeżenia wizerunku i promocji danej odsłony gry.
Logo główne serii jest rodzajem logotypu, czyli zaprojektowania logo, głównie opierając się na nazwie produktu. W tym przypadku jest to czarny napis tytułowego Call of Duty. Lecz na potrzeby nowych to wychodzących części, modyfikowano logo, tym samym wprowadzając zabieg ich modernizacji.
W przypadku nowej odsłony gry sprawa wygląda tak samo, wprowadzając tym samym nowe, kosmetyczne zmiany. Logo jest minimalistyczne, ale z wyróżniającym się akcentem. Dokładniej są to inicjały tytułu MW w kolorystyce białej z widocznym i charakterystycznym teksturowaniem dla tytułu. Font również wpasowuje się w kanony tytułu serii gier, a w szczególności części nazwanych Modern Warfare. Ze względu na to, że nowy tytuł ma być kolejną odsłoną Modern Warfare, nowa część ma nosić taki sam tytuł, a dokładniej Call of Duty: Modern Warfare 2. Nietrudno się domyślić, dlaczego na logo nadchodzącej produkcji jest wyróżniona liczba dwa, a dokładniej rzymska dwójka. Jest ona wpleciona między inicjały, a raczej stanowi część inicjałów, barwiąc poszczególne litery. Jest zabarwiona na jasnozielony kolor, przypominając neonowy. Kolor przemienia się z blado-niebieskiego na bardziej raźny i pełny energii.
Jak dobrze zaprojektować logo?
Co do pomysłu i projektu nowego logo, można twierdzić, że jest nowoczesne, a tym samym minimalistyczne. Gra kolorów jest dopasowana i współgra ze sobą we właściwy sposób, a tym samym wyróżniając cyfrę rzymską.
Sama kwestia dostosowania logo pod typ cyfry rzymskiej ma dla tytułu i danej odsłony serii ogromne znaczenie. Gdyż tym samym wraca do poprzednich lat i odsłon tytułu. Na podstawie tego można wyjąć ważne lekcje i zasady, które warto stosować przy projektowaniu logo dla własnej lub innej marki. Logo musi mieć znaczenie, nie być płytkie i nijakie. Warto zadbać o to, by się wyróżniało na tle innych marek, i kojarzyło się z danym produktem, marką lub firmą. Istotne jest osiągniecie pewnej wyjątkowości, ale również personalny odbiór. Trzeba jednak pamiętać, że każdy jest inny i ma odmienny gust. Dla innych sam projekt lub pomysł będzie trafiony, a dla innych będzie on kwestionowany lub kontrowersyjny.