• O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
Agencja Brandingowa LOGARYTM™ Agencja Brandingowa LOGARYTM™
  • O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
close
Cart (o) 0 / 0,00zł
Home » logo »
brief projektowy
02 wrz
logo, Projektowanie

Dlaczego brief projektowy jest tak ważny?

  • 4 marca, 2021
  • Posted by Łukasz
  • brief projektowy
  • Leave a comment

Szybka, efektywna i zadowalająca obie strony współpraca z inną firmą jest możliwa tylko wtedy, gdy przedstawi się dobrze napisany brief projektowy. Niezależnie od tego, czy zlecenie dotyczy stworzenia nowego logo, odświeżenia strony internetowej czy rozbudowania całej strategii marketingowej, to jasne wytyczne są kluczowe do tego, by nie tracić pieniędzy i czasu.

Co daje brief projektowy?

  1. Prowadzi do lepszych, bardziej efektywnych wyników

Wykonawca nigdy nie będzie w stanie dostarczyć tego, czego chce klient, jeśli  nie będzie wiedział, jakie są jego wymagania. Nawet jeśli jest to najlepszy profesjonalista z branży, to na pewno brakuje mu jednej umiejętności – czytania w myślach. Brief pozwala zdefiniować wszystkie kwestie dotyczące zlecenia, zarówno główne cele, jak i pomniejsze zagadnienia. Im więcej informacji dostanie wykonawca, tym lepiej i szybciej będzie mógł wykonać swoją pracę.

  • Oszczędza czas i pieniądze

Większość wykonawców szacuje koszt projektów na podstawie tego, jak długo potrwa ich praca. Uwzględniają przy tym również określoną liczbę poprawek. Jeśli nie mają jasnych wytycznych, prawdopodobnie zmian będzie więcej, całość będzie się przedłużać, a wraz z tym wzrośnie cena za usługę.

Ważne! Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że uzupełnienie briefu jest zadaniem zlecającego. Wykonawca może poprosić o przesłanie dodatkowych informacji, jednak jeśli wytyczne będą zdawkowe lub ogólne, ich właściwy odbiór może być utrudniony.

  • Ułatwia zarządzanie kosztami

Gdy wykonawca nie musi poświęcać czasu na badanie firmy, konkurencji i grupy docelowej przed rozpoczęciem pracy, koszt projektu znacznie się obniża. Łatwiej wtedy też ustalić konkretny termin realizacji zlecenia czy dokładną cenę.

Czy brief zawsze jest konieczny?

Z pewnością istnieją sytuacje, w których napisanie pełnego briefu projektowego może nie być konieczne. Zadania takie jak prosta zmiana rozmiaru banera, edycja gotowego tekstu lub dodatek do istniejącego projektu, który został sprawdzony, nie wymagają specjalnych objaśnień. Jednak w większości przypadków działanie bez briefu stanowi dla wykonawcy ogromne wyzwanie i może przypominać pracę „po omacku”.

Projekty kreatywne zawsze wymagają określenia celów, oczekiwań i wyraźnego powodu istnienia. Firma musi przedstawić swoją wizję, uzasadnić płynące z niej korzyści i ustanowić grupę odbiorców. Brief to narzędzie, które ułatwia jasną i dokładną komunikację od początku procesu projektowania. Zapobiega to zmianom w ostatniej chwili, nieporozumieniom i sprzecznym informacjom, które niekiedy powodują nawet dwukrotny wzrost kosztów.

Co powinno znaleźć się w briefie?

Brief projektowy może być niezwykle rozbudowany i powinien dotyczyć zarówno ogólnych założeń, jak i szczegółowych elementów, ponieważ to one mogą stanowić różnicę między trudną, a wysoce efektywną pracą. Najważniejsze jednak jest to, aby w briefie określić:

  1. Termin

Może wydawać się to oczywiste, ale zleceniodawcy często pomijają ten krytyczny element. „Niedługo”, „jak najszybciej”, „w kolejnym tygodniu” – takie terminy nie pozwalają wykonawcy dobrze oszacować czasu na zrealizowanie projektu.

  • Główny cel biznesowy

Projekty tworzy się w pewnym celu. Niekiedy będzie to zwiększenie widoczności marki, innym razem dotarcie do nowej grupy docelowej, a każde z nich wymaga zastosowania innego rozwiązania.

  • Kontekst

Kontekst ma kluczowe znaczenie w treści. Różne opcje niosą ze sobą wyjątkowe oczekiwania odbiorców i sposoby na ich zaangażowanie.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Previous Post
Next Post
OFERTA
  • • Projektowanie logo
  • • Identyfikacja wizualna
  • • Strony internetowe
  • • Brand Hero
  • • Księga Znaku
Case studies
  • • The North Face
  • • KIA Lotos Race
  • • Koszulki dla "Górali"
  • • Higiena System
  • • Reksio.fr
Konto
  • • Moje konto
  • • Mój koszyk
  • • Polityka prywat.
  • • Formy płatności
Tutaj jesteśmy

Agencja Brandingowa
LOGARYTM™ Sp. z o.o.

43-300 Bielsko-Biała
ul. Zapłocie Duże 53,
kom. +48 606 170 256
kom. +48 502 172 443
biuro@logarytm.com.pl

© 2022 Agencja Brandingowa LOGARYTM™. All rights reserved

Strona główna
Blog
Oferta
Kontakt

Zadzwoń!

Scroll To Top
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Behance
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.
Accept More info