Marka BMW wprowadza rewolucję w swoich nowych modelach serii M! Kolorowe paski znikają, a na ich miejsce zagoszczą eleganckie, czarne zamienniki. Producenci zapewniają, iż zmiana ta ma oznaczać postępy oraz dalszą ewolucję marki.
Jak wyglądać będzie nowa wizytówka samochodów serii M?
Logo firmy, które pojawia się na produktach przez nią wypuszczanych, jest najważniejszym elementem, odznaczeniem marki, wizytówką producentów. Seria M to rodzina w firmie BMW, która charakteryzuje się swoimi sportowymi osiągami. Odkąd w 1972 roku Giorgetto Giugiaro zaprojektował znaczek, samochody te odznaczało kolorowe logo – trzy paski (jasnoniebieski, ciemnoniebieski, czerwony) oraz litera „M”. Jedynymi zmianami w jego obrębie było jedynie subtelne podkreślanie tych kolorów. Ostatnio jednak firma poinformowała nas, że logo to się zmienia.
Kolory producenci zastąpią elegancką czernią. Zmiany te są niemal rewolucyjne, ponieważ od wielu lat logo nie zostało zmieniane, tym bardziej, jeśli chodzi o jego kolory. Nowa wizytówka firmy BMW już miała swój debiut. Pojawiła się ona mianowicie na bagażniku iX M60, elektrycznego SUV-a. Jedynym kolorem logo w tym przypadku jest obwódka, w odcieniu tytanowego brązu.
Następnym modelem, który dumnie prezentować będzie nowe logo serii M, jest zbliżający się wielogabarytowy SUV MX, z napędem plug-in. Wszystkie następne po nim modele oczywiście pójdą w ślady swoich poprzedników.
Czy wielokolorowy znaczek serii M już nigdy nie ujrzy światła dziennego?
Z wielokolorowym logo na powierzchni samochodów marki BMW z serii M jednak, jak podał Timo Resch (specjalista ds. sprzedaży i marketingu BMW M) w rozmowie z serwisem Motor, będziemy mogli się jednak spotkać. Czarne logo dostępne będzie tylko dla nowych członków tej niemieckiej rodziny, pozostałe wersje nie przejdą designu, nadal prezentować będą one znaczek kolorowy.
„Ogólny kierunek rozwoju naszych nowych samochodów jest taki, że będziemy mieli czarną plakietkę M, a w przypadku istniejących modeli, takich jak na przykład M4, nie będziemy wprowadzać żadnych zmian” – takimi słowami fanów marki Timo Resch zapewnił o tym, że wielokolorowy znaczek serii M nie zostanie całkowicie wycofany.
Firma, w ramach nowości, wprowadza także system kodowania kolorystycznego dla otaczających logo elementów i ich wykończenia. Idealnie widać to na powierzchni dopiero co zaprezentowanego, nowego modelu M4 CSL. Ten model posiada tradycyjną trójkolorową wersję M, jednak z zupełnie nową, otaczającą go czerwoną obwódką, która oznaczać ma najwyższy poziom mocy tego sportowego samochodu. Ku luksusowej stronie serii M skłania się logo modelu iX. Jego logo posiada pozłacaną obwódkę.
Marka BMW na razie nie poinformowała o dokładnych terminach wprowadzonych zmian. Producenci zapowiedzieli, iż mają one pojawiać się stopniowo.