Kolory mają niebagatelne znaczenie w reklamie. Szczególnie ważne jest odpowiednie ich zastosowanie w projektach logo. Kolorystyka umieszczona w najważniejszym elemencie wizualnym firmy będzie oddziaływać na odbiorcę. Psychologia wykorzystania barw w logo jest chętnie wykorzystywana przez największych graczy na rynku. Co więcej, kolory zastosowane w projektach logo mają konkretne znaczenia. Oto, czym charakteryzują się barwy i jakie jest ich znaczenie w marketingu.
Zimne barwy w logo. Pewność, klasa i prestiż
Przyciemniony, fioletowy kolor zawarty w logo firmy będzie majestatycznym, ważnym sygnałem. Ta barwa kojarzy się z najwyższym prestiżem, wiedzą i pewnością. Purpurowe szaty niejako z miejsca przypisywane są królom, książętom, czy sędziom. Fioletowa kolorystyka może być zatem wykorzystywana przez firmy, które chcą zaznaczyć swoją wysoką pozycję na rynku. Korzystanie z usług takiej firmy będzie postrzegane jako coś pożądanego, związanego z mądrym wyborem.
Niebieska kolorystyka, nawet jeśli przybiera pastelowy odcień, wciąż zaliczana jest do palety barw zimnych. Chłód płynący z logo w tej kolorystyce ma jednak pozytywne skojarzenia. Oznacza on bowiem stabilizację, neutralność, zaufanie. Kojarzy się z czystością, powiewem świeżości i sportowym stylem życia. Jest to idealny kolor dla firm oferujących usługi porządkowe, kosmetyczne czy sportowe.
Zielony, wyrazisty kolor zawarty w logo firmy kojarzy się z naturą i spokojem. Zielona barwa działa kojąco na nerwy, przywraca zdrowe spojrzenie na otaczającą rzeczywistość. Od jakiegoś czasu jest także sprzężona z produktami ekologicznymi, surowcami naturalnymi i ziołolecznictwem. Zielony kolor w logo wykorzystywany jest przez firmy kosmetyczne, salony urody, apteki, sklepy ze zdrową żywnością.
Logo w ciepłych barwach. Co te kolory będą oznaczać?
Krwista barwa jest jednym z najbardziej popularnych odcieni, wykorzystywanych w marketingu. Kojarzy się z intensywnymi emocjami, wyjątkowymi przeżyciami. Potęguje potrzeby, pragnienia i aspiracje. Czerwień jest chętnie wykorzystywany w reklamie ze względu na natychmiastowe oddziaływanie na potencjalnego odbiorcę. Jest to sposób na podkreślenie odwagi, wyjście na przeciw oczekiwaniom i zaprezentowanie nowatorskiego pomysłu szerszej publice.
Żółte, soczyste, odznaczające się logo jest mile widziane tam, gdzie występuje gra kontrastów. Żółta barwa kojarzy się z radością, uśmiechem, świeżością i przyjemnością. Może być łączone z innymi barwami, dzięki czemu wyjątkowo zwróci na siebie uwagę.
Pomarańczowa barwa kojarzy się z latem, cytrusami i zachodzącym słońcem. Jest to jednoznacznie pozytywne skojarzenie, przypominające o najszczęśliwszych momentach w życiu. Określane jest mianem optymistycznego koloru, kojarzącego się z inspiracją, młodością i opieką. Bywa wykorzystywane przez szerokie spektrum firm – zaczynając od tych zajmujących się bankowością, a kończąc na tych związanych z gastronomią.