Marka Peugeot od lat dysponowała jednym z najbardziej charakterystycznych symboli. Logo przez lata ewoluowało, jednak w jego centrum pozostawał legendarny Lew. Najświeższa ewolucja miała miejsce zupełnie niedawno – co skrywa w sobie nowe logo Peugeota?
Nowe logo Peugeot
Odmieniony lew jest zdecydowanie bardziej nowoczesny. Materiał pokryty jest od tyłu warstwą indu, metalu nadającego przedmiotom chromowany wygląd. Jest też dzięki niemu wyjątkowo odporne na warunki atmosferyczne. Po raz pierwszy zostało zastosowane przy okazji nowego modelu Peugeot 308, w lutym 2021.
Jego produkcja jest stosunkowo skomplikowana jak na znaczek umieszczany na elementach karoserii pojazdu. Czołowa płytka powstaje z poliwęglanu, który formowany jest wtryskowo. Tylna płytka powstaje ze wspomnianego indu. Głowa lwa grawerowana jest przy pomocy lasera. Następnie na wszystko nanosi się czarny lakier, a na koniec całość zabezpiecza warstwą bezbarwnego lakieru ochronnego.
Co skrywa w sobie nowe logo Peugeot?
Dlaczego proces produkcji logo musi być tak skomplikowany? Otóż w wyższych wersjach wyposażenia kryje ono w sobie czujniki systemów wspomagających kierowcę. Aby mogło spełniać taką funkcję, musiało zostać wykonane z odpowiedniego materiału — komponenty nie mogą zawierać elementów, które zakłócają fale radiowe. W efekcie francuskiej marce udało się wpasować w elegancki sposób systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy. Są to:
- Aktywny tempomat z regulowaną wartością odległości między pojazdami.
- Aktywne wspomaganie hamowania w przypadku wykrycia zbliżającego się obiektu. Funkcja ma za zadanie wykrywać rowerzystów oraz pieszych, nawet przy prędkościach do 140 km/h. Działa zarówno w dzień, jak i w nocy.
- Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Podobnie jak wspominany tempomat posiada opcję regulacji wartości odległości pomiędzy pojazdami. Opcja dostępna jest jedynie z automatyczną skrzynią biegów.
Od tego roku w ofercie marki pojawią się dodatkowe dwie funkcje, które również będą wykorzystywały sensory umieszczone wewnątrz nowego logo Peugeota. Są one częścią pakietu Drive Assist 2.0 i stanowią element funkcji jazdy autonomicznej – w tym przypadku półautonomicznej. Dostępne jedynie w konfiguracjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Oferowana funkcjonalność to:
- Zalecenia dotyczące ograniczenia prędkości. Samochód wyposażony zostaje w czujnik odczytujący znaki ograniczenia prędkości. Komputer pokładowy za jego pomocą z wyprzedzeniem podpowiada kierowcy konieczność dostosowania prędkości pojazdu.
- Półautomatyczna zmiana pasa ruchu. Dostępna w przedziale prędkości od 70 do 180. Komputer pokładowy w odpowiedniej sytuacji automatycznie zaproponuje kierowcy zmianę pasa na lewy, wyprzedzenie pojazdu jadącego przed Peugeotem i powrót na prawy pas.
Funkcje takie jak te coraz powszechniej występują w samochodach osobowych. Często pozwalają uniknąć kolizji w przypadku chwilowej utraty czujności kierowcy.