Nowe logo Reebok to crossfitowa wersja klasyka. Dokładnie tak. Reebok takim graficznym zabiegiem zwiększa swój rynek. Ale nie bądźcie tacy. Poczytajcie trochę historii firmy. Jest ciekawie.
Historia nazwy Reebok
Niewątpliwie wszystko zaczęło się w 1895 roku w małej angielskiej wiosce Holcombe, gdzie biegacz Joseph William Foster wraz z ojcem Josephem B. Fosterem założyli J.W. Foster and Sons Limited. Firma od początku zajmowała się produkcją butów sportowych, czego bez wątpienia dowodem są buty noszone przez kilku biegaczy letniej Olimpiady we Francji z 1924r.
Fot. Mistrz Olimpijski na dystansie 100m z Paryża 1924r. Harold Abrahams w pionierskich butach z kolcami.
Skąd pochodzi nazwa firmy Reebok?
Wymyślenie aktualnej nazwy firmy związane jest pewną opowieścią. Właściwie historią jednego z wnuków założyciela. Ten będąc jeszcze dzieckiem wygrał egzemplarz pewnego południowoafrykańskiego słownika. Niby nic szczególnego, jednak jak się później okazało ten sam mężczyzna wraz z drugim wnukiem założyciela zakładają w 1958 roku konkurencyjną firmę o nazwie Rhebok.
Wartym podkreślenia faktem jest, że nazwa marki obuwia wzięła swój początek od żyjącej na południu Afryki gazeli. Tym samym wydaje się niemal oczywiste, że została zaczerpnięta wprost z wygranego słownika. Właściciele nowo powstałej firmy już wtedy wiedzieli, że szybkość oraz zwinność to cechy, które są tożsame ze sprzedawanym produktem i mogą posłużyć w rozwoju firmy.
Fot. Pexels. Rhebok – Gazela południowoafrykańska.
Kupując Reeboki… kupujecie Adidasy
W 2006 r. Grupa Adidas oficjalnie przejęła spółkę Reebok za kwotę 3,8 miliarda USD. Co ciekawe deal nie wpłynął znacząco na zwiększenie dochodów firmy, a miejsce Reeboka w kulturze konsumenckiej nadal było takie samo… na szarym końcu.
Co miało sprawić, że losy zostaną odmienione?
Jakie wartości niesie zmiana logo Reebok?
Począwszy od 2013 r., firma zaczęła koncentrować się na szeroko pojętym fitnessie, a dokładniej ruchowi CrossFit, a nie na poszczególnych dyscyplinach sportu jak to miało miejsce dotychczas.
„Od 30 lat z powodzeniem produkujemy produkty dla elitarnych sportowców w każdym możliwym do wyobrażenia sporcie, ale to, czego nie byliśmy w stanie zrobić, to zainspirować wystarczająco dużo osób, aby uwierzyli w to, że mogą się ruszyć.„
– Matt O’Toole, dyrektor ds. Marketingu w Reebok
Tym samym Reebok rozpoczął coraz głośniej i śmielej wyrażać swoje zainteresowanie dla idei sportu związanego z chęcią walki z własnymi słabościami.
Stworzenie tej całej brandingowej otoczki wymagało czasu. Potrzebne było wsłuchiwanie się w historie zwykłych ludzi, którzy swoim uporem i determinacją zmieniali siebie, swoje otoczenie, a w dalszej kolejności całe swoje życie.
Koncentracja na tych aspektach dała firmie solidne podstawy do budowania nowej marki. Już nie takiej będącej w cieniu i zdominowanej przez Nike czy Adidasa, ale takiej, która wesprze i utożsami się z nowo rozwijającym się trendem – CrossFit.
Nowe „Delta” logo ma celu oczywiście urzeczywistnić założoną wizję zwiększenia sprzedaży i wyróżnienia marki od Adidas i Nike.
Czy nowe logo Reebok przetrwa mijający czas?
Sądząc po tym, jak dobrze w tej chwili sprzedają się wszelkie historie ludzi, którzy swoją determinacją i poświęceniem w treningi osiągają zamierzone cele, to myślę, że Reebok ugra na tym swoje pięć groszy.
Czas jednak pokaże, czy powiew nowości nie zostanie wyparty przez sentyment do tego co było kiedyś.
Interesuje Cię usługa projektowania logo?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)