• O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
Agencja Brandingowa LOGARYTM™ Agencja Brandingowa LOGARYTM™
  • O Nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
close
Cart (o) 0 / 0,00zł
Home » Identyfikacja Wizualna »
24 wrz
Identyfikacja Wizualna, logo, Projektowanie

Logo Reebok. Zmiana warta miliardy

  • 2 maja, 2021
  • Posted by Mateusz
  • logo reebok, reebok ma nowe logo, reebok rebranding
  • Leave a comment

Nowe logo Reebok to crossfitowa wersja klasyka. Dokładnie tak. Reebok takim graficznym zabiegiem zwiększa swój rynek. Ale nie bądźcie tacy. Poczytajcie trochę historii firmy. Jest ciekawie.


Historia nazwy Reebok

Niewątpliwie wszystko zaczęło się w 1895 roku w małej angielskiej wiosce Holcombe, gdzie biegacz Joseph William Foster wraz z ojcem Josephem B. Fosterem założyli J.W. Foster and Sons Limited. Firma od początku zajmowała się produkcją butów sportowych, czego bez wątpienia dowodem są buty noszone przez kilku biegaczy letniej Olimpiady we Francji z 1924r.

Fot. Mistrz Olimpijski na dystansie 100m z Paryża 1924r. Harold Abrahams w pionierskich butach z kolcami.

Fot. Mistrz Olimpijski na dystansie 100m z Paryża 1924r. Harold Abrahams w pionierskich butach z kolcami.

Skąd pochodzi nazwa firmy Reebok?

Wymyślenie aktualnej nazwy firmy związane jest pewną opowieścią. Właściwie historią jednego z wnuków założyciela. Ten będąc jeszcze dzieckiem wygrał egzemplarz pewnego południowoafrykańskiego słownika. Niby nic szczególnego, jednak jak się później okazało ten sam mężczyzna wraz z drugim wnukiem założyciela zakładają w 1958 roku konkurencyjną firmę o nazwie Rhebok.

Wartym podkreślenia faktem jest, że nazwa marki obuwia wzięła swój początek od żyjącej na południu Afryki gazeli.  Tym samym wydaje się niemal oczywiste, że została zaczerpnięta wprost z wygranego słownika. Właściciele nowo powstałej firmy już wtedy wiedzieli, że szybkość oraz zwinność to cechy, które są tożsame ze sprzedawanym produktem i mogą posłużyć w rozwoju firmy.

Rhebok - Gazela południowoafrykańska.

Fot. Pexels. Rhebok – Gazela południowoafrykańska.

Kupując Reeboki… kupujecie Adidasy

W 2006 r. Grupa Adidas oficjalnie przejęła spółkę Reebok za kwotę 3,8 miliarda USD. Co ciekawe deal nie wpłynął znacząco na zwiększenie dochodów firmy, a miejsce Reeboka w kulturze konsumenckiej nadal było takie samo… na szarym końcu.

Co miało sprawić, że losy zostaną odmienione?

animacja starego logo reebok przekształcającego się w nowe logo

Jakie wartości niesie zmiana logo Reebok?

Począwszy od 2013 r., firma zaczęła koncentrować się na szeroko pojętym fitnessie, a dokładniej ruchowi CrossFit, a nie na poszczególnych dyscyplinach sportu jak to miało miejsce dotychczas.

„Od 30 lat z powodzeniem produkujemy produkty dla elitarnych sportowców w każdym możliwym do wyobrażenia sporcie, ale to, czego nie byliśmy w stanie zrobić, to zainspirować wystarczająco dużo osób, aby uwierzyli w to, że mogą się ruszyć.„
– Matt O’Toole, dyrektor ds. Marketingu w Reebok

Tym samym Reebok rozpoczął coraz głośniej i śmielej wyrażać swoje zainteresowanie dla idei sportu związanego z chęcią walki z własnymi słabościami.

Stworzenie tej całej brandingowej otoczki wymagało czasu. Potrzebne było wsłuchiwanie się w historie zwykłych ludzi, którzy swoim uporem i determinacją zmieniali siebie, swoje otoczenie, a w dalszej kolejności całe swoje życie.

Koncentracja na tych aspektach dała firmie solidne podstawy do budowania nowej marki. Już nie takiej będącej w cieniu i zdominowanej przez Nike czy Adidasa, ale takiej, która wesprze i utożsami się z nowo rozwijającym się trendem – CrossFit.

Nowe „Delta” logo ma celu oczywiście urzeczywistnić założoną wizję zwiększenia sprzedaży i wyróżnienia marki od Adidas i Nike.

but dla biegaczy firmy reebok

Czy nowe logo Reebok przetrwa mijający czas?

Sądząc po tym, jak dobrze w tej chwili sprzedają się wszelkie historie ludzi, którzy swoją determinacją i poświęceniem w treningi osiągają zamierzone cele, to myślę, że Reebok ugra na tym swoje pięć groszy.

Czas jednak pokaże, czy powiew nowości nie zostanie wyparty przez sentyment do tego co było kiedyś.

zestawienie trzech logo Reebok

Interesuje Cię usługa projektowania logo?

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Previous Post
Next Post
OFERTA
  • • Projektowanie logo
  • • Identyfikacja wizualna
  • • Strony internetowe
  • • Brand Hero
  • • Księga Znaku
Case studies
  • • The North Face
  • • KIA Lotos Race
  • • Koszulki dla "Górali"
  • • Higiena System
  • • Reksio.fr
Konto
  • • Moje konto
  • • Mój koszyk
  • • Polityka prywat.
  • • Formy płatności
Tutaj jesteśmy

Agencja Brandingowa
LOGARYTM™ Sp. z o.o.

43-300 Bielsko-Biała
ul. Zapłocie Duże 53,
kom. +48 606 170 256
kom. +48 502 172 443
biuro@logarytm.com.pl

© 2022 Agencja Brandingowa LOGARYTM™. All rights reserved

Strona główna
Blog
Oferta
Kontakt

Zadzwoń!

Scroll To Top
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Behance
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.
Accept More info