Czas mija, a wraz z nim postępuje modernizacja na wielu możliwych płaszczyznach. W kwestii trendów, technologii czy aspektu wizualnego. Do jednego rodzaju takich zjawisk należy ciągła zmiana lub odświeżenie logo, na które z biegiem lat decyduje się wiele firm lub marek. Na jeden z takich zabiegów ostatnio zdecydowała się popularna marka gum do żucia Orbit, która ma pozytywne właściwości na nasze dziąsła. Czy słusznie? Warto rozważyć, czy jest to dobry krok i jak to się zapatruje w kwestii samego logo.
Skąd zmiana logo?
To żadne zaskoczenie, że logo zostało nieco zmienione. To częsty zabieg w świecie marek oferujących produkty. Bardzo często jest to zauważalne w przypadku produktów odżywczych. Nie inaczej było tym razem. Można śmiało założyć, że poczyniono taki ruch ze względu na unowocześnienie. Poprzednie logo mogło być odbierane już jako przestarzałe i odbiegające od dzisiejszych standardów.
Firma lub marka jest zauważalna, gdy logo jest ponadczasowe, ale również przyjazne dla oka. Logo, jakie wcześniej prezentowała firma Orbit, było nieco sterylne. Design kolorów i gradientu nie były odpowiednio żywe i naturalne, przez co nie mogły być odpowiednio zbalansowane i dobrane do marki.
Co się zmieniło?
Sam logotyp niewiele się zmienił, można rzec, że jest on lekko odświeżony. Font jest bardziej okrągły i delikatny, co czyni go w większym stopniu przystępnym dla oka. Zachowano wypełniony granatowo-niebieski okrąg co sugeruje orbitę oraz wypełniony font na biało w granatowym obramowaniu. Cały logotyp jest bardziej wektorowy, co czyni go wyrazistym i płynnym.
Więcej zadziało się w kwestii designu opakowań. Teraz nabrały więcej kolorów pasteli, co zdecydowanie dostosowuje się w ramy obecnych trendów. Poprawiono też stylistykę na potrzeby danego smaku, umieszczonego w rogu opakowania. Ikona jest bardziej zdigitalizowana i optycznie większa. Jest bardziej realistyczna, choć dalej utrzymuje klimat artystyczny. Warto zauważyć, że kolor opakowania pasuje do koloru ikon smaku, razem się dopełniając. Warto też zauważyć szczegół, na jaki się zdecydowano w obramowaniu ikony smaku. Są to designerskie wzory, również w stylu wektorowym. Całość jest spójna i minimalistyczna.
Odświeżenie logo to z pewnością właściwy ruch. Szczególnie jeśli poprzednie już się wypaliło i przeterminowało. Trendy szybko się zmieniają, a zainteresowanie marką potrafi nagle zmaleć. Dlatego w tym przypadku wykorzystano swoje pięć minut za pomocą kampanii reklamowej, aby zakomunikować całemu światu zmianę. Kampania okazała się tematyczna i przystępna dla każdego. Teraz gumy Orbit będą zdecydowanie rzucać się w oko na pułkach sklepowych.
Podsumowanie
Aby marka się utrzymała musi być zapamiętana na lata. Aby to utrzymać, trzeba być na bieżąco z tym, co w danym momencie jest aktualne i umiejętnie wpleść to w logo. Zdecydowanie musi być unikatowe i charakterystyczne, tak aby się wyróżniało, co pozwoli rzeszy osób go zapamiętać na lata. Ważne, by nie zapominać o utożsamianiu logo do firmy sprzedającej dane produkty lub oferowane usługi.