Logo jest istotnym elementem w budowaniu biznesu. Pozwala na identyfikację przedsiębiorstwa oraz rozróżnianie pośród konkurencji. Podczas tworzenia symbolu marki, warto zwrócić uwagę na prawidłowe zaprojektowanie już na początku istnienia biznesu. Późniejsze zmiany nie powinny być radykalne, dopuszcza się jedynie delikatne odświeżenie logo.
Nowe logo T-mobile
Marka Deutsche Telekom zamierza stworzyć nowe logo, które będzie stosowane we wszystkich spółkach pod brandem „T”. Ma to wpłynąć na lepszą identyfikację wizualną, ale także większą świadomość klientów. Głównym celem jest ujednolicenie wszystkich punktów, znajdujących się w wielu krajach.
Ujednolicenie na jednej marce, może w sposób pozytywny wpłynąć na postrzeganie przedsiębiorstwa. Również istotne jest wykorzystanie koloru, jakim jest magneta. Jest on silnie skorelowany z rozpoznawalnością marki. Deutsche Telekom, zamierza wprowadzić zmiany na przestrzeni najbliższych 2-3 lat. Polegają one na stworzeniu kompaktowego logo, które będzie posiadało zoptymalizowane krzywizny oraz wzmocnioną centralną część. W pierwszej kolejności odświeżone zostaną loga w obrębie komunikacji internetowej oraz w obecnych kampaniach. W dalszym procesie renowacji ulegną loga znajdujące się w przestrzeni fizycznej.
Wpływ logo na biznes
Warto pamiętać, że logo to nic innego jak wizytówka firmy. Ma budzić pozytywne skojarzenia oraz zaufanie do danego przedsiębiorstwa. Istotne jest odróżnienie od konkurencji, dlatego symbol powinien być unikalny. Projektowanie logo nie należy do tak prostej czynności, jak się wydaje.
Głównym istotnym czynnikiem jest tworzenie prostego oraz czytelnego symbolu. Wstawianie zbyt wielu ozdobników oraz skomplikowanych projektów może wpłynąć negatywnie na jego postrzeganie, ponieważ będzie trudne do rozpoznania oraz zapamiętania. Warto dostosować logo do charakteru przedsiębiorstwa. Idea powinna nawiązywać do głównych celów przedsiębiorstwa oraz odzwierciedlać wartości marki. Budowanie pozytywnych skojarzeń może wpłynąć na poszerzenie bazy klientów. Należy pamiętać, że symbol marki powinien być stworzony w sposób przemyślany. Częste zmiany logo, mogą negatywnie wpłynąć na rozwój biznesu oraz powodować dezorientację wśród klientów. Symbol powinien być stosowany w przestrzeni fizycznej, na stronach internetowych, czy ulotkach reklamowych.
Cechy dobrego logo
Najważniejszą zasadą podczas projektowania logo jest jego prostota, jasność przekazu oraz czytelność. Używanie wielu dodatkowych elementów rozprasza uwagę i utrudnia pozytywne zapamiętanie. Istotnym elementem jest czcionka wykorzystywana w napisach. Pismo powinno być czytelne, a zarazem niepowtarzalne. Przykładem jest czcionką, jaką zastosowała Coca-Cola. Kolorystyka ma istotny wpływ na wywoływane emocje u klientów. Kontrastowe barwy rzucają się w oczy, dzięki czemu większa ilość osób zwraca na nią uwagę.