Tworzenie logo Restauracji przywodzi na myśl pociągający zapach ulubionych potraw unoszących się w powietrzu. Pięknie przystrojone wnętrze restauracji, nastrojowy stolik, w końcu pięknie podane danie.
Ślinka cieknie
Wyobraź sobie grillowane na lawie wulkanicznej kotleciki jagnięce w sosie winnym w towarzystwie dzikich szparagów i pieczonych ziemniaczków z cebulką i ziołami… albo jeśli wolisz podaną na gorąco szarlotkę na kruchym cieście z lodami waniliowymi z odrobiną sosu z aromatycznych malin… jak tu nie mówić o przyjemności jedzenia, skoro spełnia ono w naszym życiu trzy funkcje: najbardziej przyziemną czyli odżywczą, następnie przyjemnościowo – bodźcową oraz towarzyską.
Jedzenie ma się miło i dobrze kojarzyć. Restauratorzy aby przyciągnąć potencjalnego klienta tworzą opisy menu tak apetyczne, że „aż ślinka cieknie”. Wystroje sal restauracyjnych mają nam się kojarzyć z czymś miłym, pozytywnym, ciepłym i zachęcającym do jedzenia.
A co z logo?
Czy ono w jakiś sposób ma kojarzyć się z restauracją czy kawiarnią? Oczywiście, że tak. Lubimy jadać w sprawdzonych miejscach. Dlatego wiele największych sieci restauracji czy kawiarni postawiło na stworzenie logo restauracji w taki sposób, aby wystarczyło jedno spojrzenie i już wiedzieliśmy jaki rodzaj posiłków jest tam serwowany.
Logotyp restauracji czy kawiarni powinien mieć też określone kolory, kojarzące się z określonym typem jedzenia. Kolor żółty czy pomarańczowy można skojarzyć np ze złocistymi frytkami, zielony z posiłkami dietetycznymi a czerwony z mięsem czy ostrymi przyprawami. Zazwyczaj w stworzonym logo restauracji znajduje się symbol obrazujący jedzenie a jeśli go nie ma można spotkać po prostu nazwę serwowanych najczęściej posiłków.
Czy tworzone logo restauracji może odstraszyć?
Źle lub niedbale zaprojektowane logo restauracji czy kawiarni może odstraszać potencjalnych klientów. Niewielu śmiałków zjadłoby cokolwiek w restauracji o nazwie „chlew” czy „obora”. Logo ma zachęcać, „przedstawić” klientowi restaurację, odzwierciedlić jej tożsamość, dać pierwszy sygnał, czego możemy się spodziewać jeśli zdecydujemy się na posiłek.
Dla przykładu – 73% pizzerii ma w swoim logo uśmiechniętego kucharza z pizzą, kuchnia meksykańska obfituje zazwyczaj poprzez sombrero, papryczkę czy pinatę, a shushi bary niezmiennie łączy związek pomiędzy rybą, a jej smacznym mięsem. Jak więc sprawić aby logo restauracji czy kawiarni wyróżniało się na tle konkurencji?
To proste – zlecić stworzenie logo profesjonalnej firmie. Specjaliści przekształcą każdy pomysł w niebanalny, profesjonalny i unikalny projekt, który przyciągnie rzesze głodnych klientów.
– –
Prawa autorskie: Zamieszczone tutaj nazwy i znaki firmowe są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli. Zostały tutaj przedstawione jedynie celem przykładu.
Zainteresowała Cię możliwość stworzenia logo restauracji?
Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo
(tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)