Nowy logotyp Bershka. Bershka świętuje 25-lecie, prezentując nowy logotyp i uaktualnioną tożsamość korporacyjną. Co się zmieniło? Jak w przypadku takich marek niewiele – nazwa pozostaje najważniejsza.
25-cio lecie istnienia marki Bershka
Inditex pod kierownictwem spadkobierczyni Marty Ortegi kontynuuje odnowę swoich marek. Po tym, jak kilka dni temu Pull&Bear zaprezentował nowe logo, młodzieżowa marka Bershka przechodzi teraz metamorfozę z okazji 25-lecia istnienia.
Bershka po raz pierwszy w swojej historii zmieniła logo. W ramach projektu opracowanego we współpracy z Dinamo Typefaces, berlińską firmą specjalizującą się w typografii i projektowaniu marek. Ewolucja podobnie jak w przypadku Pull&Bear poszła w kierunku lepszej czytelności.
Ponadto marka zdecydowała się wzmocnić swoją linię młodzieżową. Niezależnie od kolekcji dla mężczyzn i kobiet, przywracając kultowe logo „BSK” w nowoczesnym i konturowym formacie.
Po wspomnianym już rebrandingu Pull&Bear i Stradivariusa w ubiegłym roku, sieci stopniowo dostosowują się do nowej tożsamości korporacyjnej Inditexu. Marki stają się coraz bardziej skonsolidowana pod kierownictwem Marty Ortegi. Flagowa marka grupy, Zara, zmieniła swoje logo w 2019 roku, co oznacza, że dopiero po raz drugi w ciągu 44 lat zmieniła swój wizerunek.
Odnowiona Bershka
Jak dotąd, odnowiona tożsamość Bershka została już wprowadzona w sklepie internetowym i kanałach mediów społecznościowych marki. Zmiany są już widoczne także w jej fizycznym sklepie w Colombo, znajdującym się w centrum Lizbony. Jak informuje marka, nowy wizerunek „będzie odtąd stopniowo wprowadzany do nowych sklepów i remontów.”
Założona w kwietniu 1998 roku Bershka ma obecnie 860 sklepów w 69 krajach. Marka jest drugim co do wielkości formatem Inditexu pod względem przychodów, tylko za swoją wielką siostrą, Zarą. W ostatnim roku podatkowym marka odnotowała sprzedaż w wysokości 2,384 miliarda euro.