Obecnie przedsiębiorcy mają do dyspozycji różnorodne narzędzia i platformy, które pomagają im docierać do potencjalnych klientów w sieci. Wiele osób twierdzi, że fanpage na FB lub profil na Instagramie są dostateczne, by móc prowadzić działalność. Jednak w rzeczywistości takie rozwiązania stanowią tylko element całego marketingu w internecie i prędzej czy później nie będą już wystarczające. Dlaczego więc każda firma potrzebuje strony WWW?
Reprezentacja w cyfrowym świecie
Firma musi być tam, gdzie są klienci. Ogólnie 81% konsumentów twierdzi, że codziennie korzysta z internetu. Duża część z nich szuka usługi lub produktu, jakie oferuje konkretne przedsiębiorstwo. Na stronę internetową należy spojrzeć tak, jak na punkt docelowy wszystkich innych działań. Porównując ją do tradycyjnego biznesu, niech będzie biurem, salonem wystawowym, witryną, nad którą tylko przedsiębiorca ma kontrolę.
Istnieje milion sposób na to, by zaprojektować stronę, która będzie idealnie dopasowana do potrzeb, celów i wizerunku firmy. Wykreować można wszystko – od tła, przez treść, po najmniejsze przyciski, jakie się na niej znajdą. To pozwala stworzyć spójny obraz, który jest zgodny z marką. W mediach społecznościowych ma się kontrolę tylko nad niewielkim wycinkiem tego, co widzą klienci – w przypadku strony WWW jest to całkowity obraz.
Zdobywanie klientów
Zoptymalizowana strona pomoże dotrzeć do lokalnych i oddalonych użytkowników szukających produktów i usług oferowanych przez firmę. I tak jak w social mediach konieczne jest wewnętrzne wyszukiwanie po nazwie przedsiębiorstwa, w przypadku strony pojawi się ona zawsze, jeśli tylko jest odpowiednio zoptymalizowana. Wystarczy wpisać pasującą frazę w wyszukiwarce Google oraz w setkach innych miejsc, by dotrzeć do witryny. W rezultacie zyskuje się znacznie szerszą publiczność i można skontaktować się z większą liczbą potencjalnych klientów.
Wiarygodność
Konsumenci oczekują, że przedsiębiorstwa będą obecne w internecie i nie będą uważać firmy, która nie ma strony internetowej, jako profesjonalną. Zainwestowanie w witrynę WWW dowodzi, że podchodzi się poważnie do swojego biznesu. Warto jednak pamiętać o tym, że przestrzale, niedziałające lub wyjątkowo nieestetyczne projekty jeszcze skuteczniej odstraszają klientów. Nie ma nic mniej niewiarygodnego niż strona internetowa z napisem „stworzono w darmowym programie”. Skoro użytkownik na wstępie widzi, że przedsiębiorca nie był w stanie zapłacić za witrynę, to jak ufać w to, że oferowane przez niego produkty będą wysokiej jakości?
Unikalny punkt sprzedaży
Strona internetowa to bez wątpienia najlepsze miejsce do zaprezentowania swojej indywidualności. Pozwala pokazać potencjalnym klientom, co wyróżnia firmę na tle konkurencji, daje pole do rozmowy, poznania i polubienia danej marki.
W większości przypadków małe firmy nie mają dużego budżetu marketingowego, a właściciel jest zmuszony na początek wybrać jedną z kilku najkorzystniejszych platform. Warto więc na początku skupić się na tym, co rzeczywiście przynosi największe zyski. Obecnie nadal takim narzędziem jest profesjonalna strona internetowa.