Piwo Żywiec ma chyba tyle samo fanów co przeciwników. Po tej drugiej stronie są zapewne osoby pamiętające jeszcze czasy, kiedy ten złocisty napój był po prostu smacznym i świeżym trunkiem. Mój tata do dzisiaj wspomina, że jadąc nad polskie morze koniecznie należało zabrać ze sobą Żywca. Stanowił w tamtym czasie swoistą „walutę”, dzięki której można było nieco więcej załatwić.
Mocne „Ż”
Jak można przeczytać w oficjalnych materiałach prasowych marka Żywiec ma zakusy na mocne przyspieszenie w tym w roku. W tle jest mowa o innowacyjności mającej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Dzięki odświeżonej szacie graficznej, produkty marki będą lepiej niż kiedykolwiek widoczne na sklepowych półkach – tworząc niepowtarzalny „rodzinny” wygląd! Co więcej, wszystkie gatunki piwa Jasne Lekkie mogą być teraz sprzedawane w butelkach zwrotnych!
Krakowska para
Żywiecki rebranding został stworzony z naciskiem na historyczne korzenie. Sercem nowego projektu nadal pozostaje znana krakowska para, która już od dobrych kilku lat styka się ze sobą kolanami. „Krakusy” reprezentować mają wartości takie jak witalność i radość ze wspólnego spędzania czasu. Postacie przedstawione są w bardziej dynamicznej formie, aby jeszcze wydatniej podkreślić cechy symbolizujące witalność i radość!
Logotyp marki Żywiec
Żywiec odświeża się dzięki nowemu wzornictwu inspirowanemu dziedzictwem marki. Odważny czerwony logotyp i tłoczone butelki przyciągają wzrok. Kształt etykiety nawiązuje do klasycznych kompozycji sprzed lat, z których każda ożywa dzięki symbolicznej scenie z logo Żywca. Odświeżona tożsamość przynosi jasność wszystkim, którzy chcą doświadczyć tego wyjątkowego czegoś.
W tym roku Żywiec nadaje swojej marce zupełnie nowy wygląd! Mając na uwadze konkurencyjny polski rynek piwa oraz kultową markę, dyrektorzy kreatywni Touchideas – Marta Szymkowiak i Krzysztof Szwedowski – opracowali unikalną identyfikację wizualną, która pomoże wyróżnić ją na tle innych marek. Oczekują, że odświeżenie wizerunku sprawi, że Żywiec będzie nie tylko rozpoznawalny na półkach sklepowych, ale także będzie wierny swojemu charakterowi. Monika Staszak – Senior Brand Manager pokłada duże nadzieje w tej zmianie – zobaczymy, jak bardzo wpłynie ona na wizerunek!
W duchu zrównoważonego rozwoju
Żywiec przenosi swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju na kolejny poziom – wprowadza butelki zwrotne z papierowymi etykietami zamiast plastikowych. Inicjatywa ta pomaga zmniejszyć ślad węglowy, ponieważ jedna butelka może być ponownie użyta nawet 20 razy! Mówiąc o wywieraniu wpływu; odsyłając je do ponownego wykorzystania – według propagatorów można zapobiec zanieczyszczeniu atmosfery tonami śmieci i emisji CO2. Co więcej? Nie trzeba ich dalej przetwarzać, zanim wyjdą na zewnątrz – tak łatwo zrobić coś dobrego, jednocześnie ciesząc się piwem.