Volvo jest kolejną marką, która w ostatnim czasie zdecydowała się na odświeżenie wyglądu swojego dotychczasowego logo. Jest to trend, który na dobre zagościł wśród producentów samochodów. Starają się one, aby ich logo było rozpoznawalne, a także atrakcyjne wizualnie dla klientów. Podobny zabieg dotyczy marki Volvo, która nie wprowadziła co prawda drastycznych zmian, ale zadbała o to, aby logo było zgodne z nowoczesnymi trendami.
Krótka historia logo marki Volvo
Marka Volvo na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo pojazdów, które produkuje. Logo nawiązuje do starożytnego symbolu żelaza i przedstawia koło, z którego prawej strony na górze wychodzi strzałka. Symbol ten stał się bowiem znakiem rozpoznawczym przemysłu stalowego, który prężenie rozwijał się w Skandynawii, a także w Szwecji, czyli z kraju, z którego pochodzi ta marka. Jego projektanci chcieli bowiem podkreślić przywiązanie do tradycji. Przez lata przechodziło ono drobne modyfikacje, a w obecnym kształcie jest ono używane od 2014 roku. Teraz przyszedł czas na to, aby nieco zmienić jego wygląd, a przede wszystkim sprawić, aby wpisywało się ono w nowoczesne minimalistyczne trendy.
Jakie zmiany do swojego logo wprowadziło Volvo?
Nowe logo Volvo, które zostało przedstawione w mediach społecznościowych od razu przyciąga uwagę swoją prostotą i nieskomplikowaną formą. Srebrny oraz niebieski kolor, który do tej pory był w nim używany został zastąpiony kolorem czarnym. Nie ma na nim dobrze znanej miłośnikom tej marki belki z nazwą marki. Została ona zastąpiona prostym napisem również w kolorze czarnym. To, co rzuca się jako pierwsze w oczy to to, że używana do tej pory wersja 3D została zastąpiona przez prostą grafikę 2D. Zaprezentowany wygląd logo wpisuje się więc świetnie w propagowane tak chętnie przez innych producentów samochodów trendy, które na pierwszym miejscu stawiają prostotę oraz minimalizm.
Wprowadzone zmiany związane są przede wszystkim z tym, że takie logo zdecydowanie lepiej prezentuje się w internecie, a współcześnie jest to główne źródło informacji. Dzięki temu, że logo nie posiada żadnych cieni ani kolorów lepiej wyświetla się przede wszystkim na wyświetlaczach telefonów komórkowych. Ma ono za zadanie przyciągać uwagę i jednoznacznie kojarzyć się z konkretną marką. Warto dodać, że samo logo nie zmieniło w żaden sposób swojego kształtu, ponieważ nadal jest to okrąg ze strzałą.
Taka modyfikacja może kojarzyć się także klientom ze zmianami, jakie zachodzą na rynku motoryzacyjnym, a przede wszystkim nad wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań mających na celu zmniejszenie emisji spalin, które negatywnie wpływają na stan środowiska naturalnego. Podobne zabiegi w ostatnich kilku latach zdecydowali się wprowadzić także inni producenci samochodów. Nowe logo pojawią się więc na samochodach BMW, Renault, a także Nissan.