Skip to main content

Dlaczego warto mieć firmowego bloga? Co mi da blogowanie?

Blogowanie jest często pomijane w strategiach marketingowych wielu firm. Przedsiębiorcy wolą stawiać na działania w social mediach, czy inwestując w inna formę reklamy. Jednak zapominają o tym, że blog może pomóc wykazać się ekspercką wiedzą, zbudować swoją markę i zwiększyć ruch w witrynie. Gdy jest dobrze prowadzony, może stać się kluczowym narzędziem promocyjnym. A to nie jedyne korzyści, jakie można uzyskać dzięki blogowaniu.

Blog zapewnia treści zoptymalizowane pod SEO

Każdy nowy post, który publikuje się na blogu, jest okazją do umieszczenia w nim nowego lub kolejnego słowa kluczowego. Ułatwi ono wyszukiwanie przez przeglądarki. Pełna optymalizacja SEO wymaga czasu i konsekwentnej pracy. Niewątpliwie jest to jedno z rozwiązań, które rzeczywiście się opłaca i zawsze przynosi korzyści.

Dodatkowo plusem blogów jest to, że można w nich przedstawić treści w taki sposób, na jaki ma się ochotę. Jeśli jeden wpis będzie przepełniony obrazkami, drugi wcale nie musi tak wyglądać. Dzięki temu możliwe jest różnicowanie informacji, co ułatwia swobodne umieszczanie fraz kluczowych. Należy tylko zadbać o to, aby treści były:

  • pozbawione błędów,
  • spójne z charakterem firmy,
  • skorelowane z branżą,
  • przyjemne w odbiorze,
  • unikalne,
  • wartościowe.

Budowanie więzi z odbiorcami

Kiedy klient pojawia się w prawdziwym miejscu pracy (niezależnie od tego, czy jest to klinika, sklep czy biuro), to przedsiębiorca zabiega o to, by jego gość poczuł się mile widziany. Obsługa robi wszystko, by odpowiedzieć na każde pytanie, nawet jeśli zabiera to sporo czasu i energii, a także nie daje 100% powodzenia sprzedaży. Budowanie więzi jest niezwykle ważne w relacjach klientami, a działając jedynie w internecie, jest to o wiele trudniejsze zadanie.

Blog to świetne miejsce, by porozmawiać o rzeczach, które związane są z firmą, produktami i branżą. Dzięki niemu można pokazać swoim odbiorcom, że się ich rozumie, sympatyzuje z nimi i szanuje ich zdanie. Ułatwia także rozwianie wszelkich wątpliwości, co jest szczególnie ważne w przypadku, gdy oferuje się specjalistyczne lub wyjątkowe produkty i usługi. Jeden wpis na blogu może zastąpić setki maili, jakie trzeba by było wysłać w odpowiedzi na zapytania.

Zamiana czytelników w kupujących

Nowi użytkownicy najczęściej odwiedzają witrynę, ponieważ mają potrzebę lub problem, który chcą rozwiązać. W pierwszej kolejności szukają więc odpowiedzi, a dopiero później wybierają konkretne produkty lub usługi. Istnieje więc ogromne prawdopodobieństwo, że najpierw natkną się na wpis na blogu, a następnie przejdą do zakupów. I to niezależnie od tego, czy post był umieszczony wczoraj, miesiąc czy dwa lata temu. Wpis zawsze będzie dostępny i przez ten czas będzie generował potencjalnych klientów.

Jeśli na blogu znajdują się ciekawe, eksperckie treści, istnieje spora szansa na to, że będą one publikowane na innych platformach. Linkowanie do strony to jedna z najlepszych rzeczy, jaka może się przytrafić w marketingu internetowym. Nic nie kosztuje, a daje ogromne zasięgi i pozwala dotrzeć do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane ofertą firmy.

Leave a Reply