Strony internetowe

Landing page – kiedy warto je wykorzystać?

Landing page, czyli inaczej mówiąc, jest to strona docelowa pozyskująca dane kontaktowe użytkownika tzw. leady. Następnie są one wykorzystywane do komunikacji marketingowej. Należy pamiętać, że landing page nie jest stroną internetową. Nie posiada ona, żadnych podstron, katalogów produktów, firm czy zakładek. Znajdziemy na niej treści związane z jedną tematyką. Może być to np. zapisanie się na webinar. Firmy bardzo często budują swoje strony docelowe. Jednak nie wszyscy wykorzystują je w 100%.

Rodzaje akcji przeprowadzanych na landing page’u

Możemy wyróżnić dwa rodzaje, które możemy wyróżnić.

Akcje bezpłatne 

Na stworzonym przez ciebie landing page’u możesz wykorzystać magnets lead, tj. dajemy użytkownikowi coś za darmo w zamian za jego dane kontaktowe. Najczęściej jest to adres e-mail. Do darmowych akcji możemy zaliczyć między innymi:

Zapisy na darmowe:

  • wydarzenie np. konferencje
  • webinar
  • newsletter (najczęstsza darmowa akcja)
  • newsletter

Darmowe materiały do pobrania:

  • checklista
  • rabat zniżkowy
  • e-book
  • raport branżowy 
  • white paper

Darmowa rejestracja w danej usłudze lub stronie 

Click-through, czyli przejście na kolejną stronę internetową

Dodatkowo możemy wykorzystać to do: 

  • Zaprezentowania własnej firmy – czym się zajmuje, przedstawienie cennika oraz oferty
  • Prezentacja produktu – w formie trailera lub wizualizacji,
  • Udzielenia specjalnych informacji – najczęściej informacje dotyczą nowego produktu, dodatkowo posiadają one specjalne liczniki odmierzające czas do startu
  • Pomoc w działaniach HR – landing page może zostać wykorzystany jako platforma do rekrutacji i zbierania CV,

Akcje płatne 

Specjalną kategorią są akcje wymagające zakupu, jest to równoznaczne ze staniem się klientem. Tak więc jakie płatne akcje można wykonać poprzez landing page?

  • Preorder – jest to zamówienie produktu w przedsprzedaży opłacone z góry.
  • Zakup produktu/usługi – specjalny przycisk przekierowuje na stronę produktu znajdującego się w sklepie internetowym.

Możemy zauważyć jak duża różnica w wyborze między akcjami bezpłatnymi a płatnymi. Jest to pokierowany tym, że landing page zazwyczaj jest pierwszym kontaktem użytkownika z danym produktem czy firmą. Głównym zadaniem jest przedstawienie oferty i wytłumaczenie, jakie korzyści płyną z zakupu danego produktu oraz pozwala to na budowanie relacji firmy z klientem.

Jak prawidłowo powinno korzystać się z landing page’y?

Warto przedstawić pozytywne aspekty, które wynikają z zaoferowanego rozwiązania, dzięki czemu jest szansa na uzyskanie kontaktu np. e-mail do późniejszej komunikacji z przyszłym klientem. Nie wolno od razu z naciskiem zachęcać do zakupu produktu. Dlatego zostały wymyślone landing page, które dają możliwość na zastanowienie się, czy chcemy dany produkt, czy nie. Dlatego naprawdę warto spróbować zainwestować w tę formę. Bo może okazać się to opłacalne.